Gå til innhold

Romantisk ferie for to? :)

MrAce

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Skal overraske kjæresten min med en romantisk ferie til sommeren. Trenger da tips fra dere!! :)

Har lest en artikkel en gang på vg(?) om urørte strender. (Vi har ingen store behov for mye folk rundt oss) Dette er noe jeg føler frister :))

Det jeg har som ønsker er;

Reise i Juli

Varme

Hvite strender med klart flott rolig hav :D

Gjerne uttenfor tettbygde strøk, men ikke for langt ;)

Bolig ved stranden

Håper dere har noen gode råd :)

På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok det bildet på Maldivene. :)

Skal dere ha en øy for dere selv så er det enten veldig primitivt eller veldig dyrt. Et bedre alternativ er å reise et sted uten turister av typen CharterSvein og ta turer til litt mer øde strender, småøyer eller sandbanker slik som på bildet. Dette finner man mange slike steder rundtom i verden.

Maldivene er mange små sandøyer hvor det er kun ett hotell som har alt av infrastruktur der. Det kan altså bli veldig dyrt om ikke alt av mat og drikke er inkludert. Hotellene har forskjellige konsepter så selv om øyene er ganske like er opplevelsen forskjellig etter hvilken av øyene dere er på. Det er vanligvis et område med bar/basseng ved stranden hvor det er mere folk og på helt motsatt side av øyen kan det nesten se ut som om dere har øyen for dere selv. Dere kan sikkert ha det bra på maldivene, men sommeren er regntid der så dere kan bli skuffet over mye skyer og regn. Den beste perioden å reise dit er januar til mars.

I Bali er det langt mindre markert regnsesong så det er ikke så dårlig timing å reise dit på sommeren. Problemet er at det er skikkelig "syden" sør på bali hvor de fleste reiser. Det er søppel på strendene og ikke noe særlig å være der. Dra heller rett til den lille øyen Gili Meno hvor det er mindre turister og roligere. Gili Trawangan er kjent blandt backpackere, men er fullstendig overfylt og bråkete. Lombok kan også være en fin øy å reise rundt på.

Lenke til kommentar

Fantastisk!

Har googlet øya å er helt forelsket allerede! :D

Hvordan er det med reise og bestilling? :) Dette er vel ikke noe man bestiller hos ving akkurat? ;)

Det kan se ut til Gili Meno kan være det jeg går for :)

Tusen hjertlig for dine svar forresten :)

Lenke til kommentar

Har bare bodd på Gili Trawangan like ved, men har snakket med folk som var på Meno. Vær forberedt på litt enkle forhold og som overalt i Indonesia er folk ikke så nøye med hvor de kaster søppel.

Enten kontanter man et tradiskonelt reisebyrå som setter sammen hele turen eller så bruker man selv wikivoyage, tripadvisor og info man eller finenr på nettet og booker alt selv. Flyturen til Bali midt i fellesferien kan du ikek regne med kommer lengere ned enn 6k, Anbefaler at dere så er minst en natt på Bali for å komme dere og ha buffer for forsinkelse. Det er så flere selskaper som kan hente dere på hotellet og ta dere med på båt over til Gili-øyene.

Siden du nevnte Bali så nevnte jeg den øya i nærheten, men det er mange slike steder rundtom i verden. Har vært så heldig at jeg har besøkt endel av disse. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...