Gå til innhold

Urokråke eller masekråke, - tilfeldige navn ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

Her leverer du atter en gang et blinkskudd. Fugl i flukt, som er så vanskelig å få bra til. Men her stemmer alt igjen, slik det pleier å gjøre fra deg.

Om kråka kan være "bøllete", så er den ikke alltid det. Den er tro mot sin make, år etter år. De bygger reir i fellesskap, mater sine unger i fellesskap. Om en fremmed fugl skulle komme til å legge egg i parets reir, spiser de ikke egget, eller vipper det ut, men ruger det fram som sitt eget.

Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Her leverer du atter en gang et blinkskudd. Fugl i flukt, som er så vanskelig å få bra til. Men her stemmer alt igjen, slik det pleier å gjøre fra deg.

Om kråka kan være "bøllete", så er den ikke alltid det. Den er tro mot sin make, år etter år. De bygger reir i fellesskap, mater sine unger i fellesskap. Om en fremmed fugl skulle komme til å legge egg i parets reir, spiser de ikke egget, eller vipper det ut, men ruger det fram som sitt eget.

Hilsen Lisbeth

Hei, Lisbeth.

Takk for hyggelig og positiv kommentar, og for fin informasjon om kråkenes gode egenskaper ! :)

Kanskje den avbildede kråka hadde stått opp med det "gær'ne" beinet først, eller blitt vekket for tidlig av skjærene ? :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Du er blitt oppdaget ;) ser ut til at den fokuserer på fotografen.

Fint fryst dette. :)

Mvh Melvin

Hei, Melvin.

Takk for positiv og hyggelig kommentar, samt meget god observasjon ! :)

Det er riktig at den holdt øye med meg, og jeg tror den vurderte å skifte retning da den var på høyde med meg ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, Leif.

Tusen takk for hyggelig og morsom kommentar ! :)

Kanskje "bråkekråke" er en passende betegnelse ? :)

Riktig God Helg, Leif . :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Ja Albert, kanske bråkekråke er passende då dem bråker mye :hm:

God helg med kanske elg?

Med hilsen

Leif :)

Hei igjen, Leif.

Hadde jeg tenkt meg bedre om, ville jeg ha brukt "Bråkekråke" som tittel på bildet. :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...