Gå til innhold

Nytt skjermkort til BF4 / GTA 5

Ramboms

Anbefalte innlegg

Hei, nå må jeg handle meg et nytt skjermkort.

Kjøpte ny pc i desember i 2012 med eit gtx 680, men pga feil blei det sendt tilbake til komplett og pengene refundert. Jeg kjøpte ikke noe nytt kort da jeg klarte meg lenge med eit gammelt kort fra en annen pc.

Det jeg er ute etter er eit nytt skjermkort så jeg kan kjøre det kommende gta 5 og BF4 på ultra uten noe lagg og styr. Trenger ikke noe overkill, men eit bra kort som skal klare dette uten problem.

Ser mye poster om radeons nye kort men har en liten forelskelse i nvidia korta jeg :)

Rekner ikke med jeg trenger å oppdatere noe annen maskinvare men i tilfelle så er det litt info her :

Cpu: i5-3570k

Gpu: Gtx 560 ti

Minne: 16gb

Psu: corsair hx 750 w

HD: samsung ssd

win 7 64bit

:) håper dere kan komme med inspill og erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan godt hive meg med på denne her.
Mitt trofaste Zotac GTX580 AMP! tok kvelden i går. Liker det ikke.

Uansett. Resterende spesifikasjoner som følger:
CPU : i7-3820

RAM : 32GB Corsair Vengeance (4x8GB Quad Channel)

MTB : GA-X79-UP4

HDD : 120GB SSD (sata3) + et utkjent antall 7200RPM disker :)

PSU : Corsair 1200w

Strøm forbruk er ikke et problem for å si det sånn. Kjører 3 stk 24" skjermer 5760x1080 men spiller på kun den midterste. Jeg liker eye-candy, men fortiden så går det mest i Tribes Ascend med tweaked .ini så den har jeg cappet på 120fps.

Mitt GTX580 har nå holdt koken i nesten 3år. Kjøpte det i februar 2011 for en heftig penge.

Snuser for tiden på Zotac Geforce GTX 780 3GB APM - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=793071

Dette ligger "litt" over det jeg har satt som limit.

Men det virker jo også som at AMD R9 290X er en potensiell kandidat.

Tenker å spandere maks 5000 på dette (kan få zotacen for like under 5200)

Må selvfølgelig tenke framover her også. Ser fort at jeg Skal ha COD - Ghost, BF4, Watch Dogs, GTA V, AC-Black Flag, NFS-Rivals og helt sikkert mange flere.

Kloke innspill mottas med takk.

Lenke til kommentar

Du har mange skjermkort å velge mellom i den prisklassen.

Det du får mest for pengene av toppkorta er det splitter nye R9 290X fra amd, anbefaler dette på det sterkeste og koster rett over 4 store.

290x er allerede utsolgt, og det kommer nok ikkje 4200kroners tilbake før om en god stund. Så forvent da å betale oppimot 5 store i stedet.

Lenke til kommentar

Hvordan er Radeon med drivere nå tildags? har ikke hatt rykte på seg å vere veldigt kjappe med nye drivere og oppdateringer tidligere.

Såg og testen hardware har gjort på R9 290x, såg noe lunde varmt ut under load eller er 90 grader heilt greit? vil ikke måtte montere ny kjøler osv :) og så såg eg at det kunne bli veldigt mye støy fra det.

Lenke til kommentar

Hvordan er Radeon med drivere nå tildags? har ikke hatt rykte på seg å vere veldigt kjappe med nye drivere og oppdateringer tidligere.

Såg og testen hardware har gjort på R9 290x, såg noe lunde varmt ut under load eller er 90 grader heilt greit? vil ikke måtte montere ny kjøler osv :) og så såg eg at det kunne bli veldigt mye støy fra det.

Tja, jeg har kun hatt Radeon-kort de siste 4 årene, og jeg har i grunnen ingenting å utsette på driverne som sådan. Har hatt HD4870, så HD6950 og nå HD7970. (Har forsåvidt hatt ATI/AMD-kort i tidligere tider også, med nVidia spedd på innimellom). Ang. drivere, inntil nylig så kjørte de månedlige oppdateringer, men de bruker visst nå å gjøre mer som nVidia gjør, gi ut en del beta-drivere og så komme med en offisiell driver noen ganger i året.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Da Anandtech testet kortet oppdaget de en feil med et spill som ikke ville starte i 4K-oppløsning, dette ble fikset til lanseringen. Testsidene pleier å få inn kortene som skal testes tidligst en uke før lansering.

Angående temperatur, så er kortet designet for å nå 95C, AMD har ofret de lave temperaturene fra referansedesignet i bytte mot lavere viftestøy.

http://www.anandtech.com/show/7457/the-radeon-r9-290x-review/5

Når AMD selger kortet slik kan vi regne med at de har gjort simuleringer og funnet ut at dette er helt greit i kortets levetid.

Lenke til kommentar

Regner med at 290X drar BF4 på relativ høy grafikk. Står egentlig mellom 780 ti (når den kommer) og sistnevnte 290X for min del. Irriterende 290X må være så fryktelig bråkete.

Fryktelig bråkete?

Quiet mode er like bråkete som HD 5870, 6970, og 7970.

Uber mode derimot.

Det morsomme er at 5870 ble priset for å være "stille" sammenlignet med GTX 480.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...