Erlend_EE Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 hei, jeg går 1. året på videregående og er litt interessert i å ta en ingeniørutdanning, tenkte litt på maskiningeniør. har lyst til å vite litt mer om hva som er lurt å satse på for å komme seg på en plattform som ingeniør etter videregående, allmennfag Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Riktige realfag => NTNU => Produktutvikling og produksjon(maskin) => plattform 3 Lenke til kommentar
Erlend_EE Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Riktige realfag => NTNU => Produktutvikling og produksjon(maskin) => plattform har sett på NTNU og ser at det står master 2 år, eller 5, men hva skal jeg ta før de to årene? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Den på 5 år er en integrert master, det vil si at man tar 5 sammenhengende år som leder til en master, i stedet for å ta 3 år bachelor og 2 år master (=5 år totalt). Husk at du må ha R2 og fysikk 1 for å studere slike fag Lenke til kommentar
Erlend_EE Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Den på 5 år er en integrert master, det vil si at man tar 5 sammenhengende år som leder til en master, i stedet for å ta 3 år bachelor og 2 år master (=5 år totalt). Husk at du må ha R2 og fysikk 1 for å studere slike fag men fins det andre linjer der man ikke trenger 4 i mattesnitt for å komme inn, og allikevel ha god sjangs for å komme seg ut på plattform, har tenkt å ta fysikk 1 og r2 men jeg kan jo ikke garantere 4 da Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 På NTNU krever ingeniørstudiene 4 eller bedre i matematikk. Det er ikke lurt å prøve å ta noen snarveier her. For i det hele tatt å komme seg igjennom studiene det er snakk om her, er ferdigheter i matematikk helt essensielt! Lenke til kommentar
Erlend_EE Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 http://hist.no/maskining/ har sett litt på dette også, og det står at olje/offshore er gode jobbmuligheter kan dette anbefales for å komme på plattform som ingeniør? takk for svar jeg har fått!! Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Maskiningeniører generelt kan jobbe på plattform som ingeniør, selv om man skulle ha bachelor- eller mastergrad. Det er både fordeler og ulemper med begge gradene. Du trenger ikke 4 i mattesnitt, men minst 4 i R2 (slik var det i 2011). Jobb regelmessig, så greier du nok å få en god karakter i matte og fysikk. Bare vær klar over at NTNU er vanskeligere enn høyskoler. Lenke til kommentar
Erlend_EE Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Maskiningeniører generelt kan jobbe på plattform som ingeniør, selv om man skulle ha bachelor- eller mastergrad. Det er både fordeler og ulemper med begge gradene. Du trenger ikke 4 i mattesnitt, men minst 4 i R2 (slik var det i 2011). Jobb regelmessig, så greier du nok å få en god karakter i matte og fysikk. Bare vær klar over at NTNU er vanskeligere enn høyskoler. ok, takk for svar, skal gjøre mitt beste for å oppnå målene Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Om du vil raskest mulig offshore tror jeg en bachelor i for eksempel maskiningeniør vil være et godt valg. Schlumberger rekrutterer bredt fra alle realfaglige linjer, så du trenger ikke låse deg på maskin selv om den sikkert er safe. Har hørt om flere som da tar mastergrad ved siden av jobb over litt lenger tid. Se etter stillingsannonser fra Schlumberger på Finn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå