Gå til innhold

Hvordan reklamere på en diffus feil på telefonen


Anbefalte innlegg

Jeg har en telefon der GPSen ikke virker som den skal. Problemet er at feilen er ganske "diffus". Dvs. at det virker noen ganger, og når det først virker, så virker det som en drøm. Men vanligvis virker det ikke.

 

Har vært innom butikken for å klage flere ganger. Første gang fikk jeg ny telefon, som også hadde samme feil. Da jeg klagde igjen, forlangte betjeninga på butikken å få se feilen med egne øyne. Dessverre fungerte tilsynelatende alt som det skulle første gang de testa telefonen på butikken (vet nå at den egentlig ikke gjorde det alikevel). De sendte den tross det på reperasjon, og verkstedet fant ingen feil. Men feilen var der fortsatt, og jeg ville nå heve kjøpet. Det ble enda en klagetur til butikken, og der ville de igjen sjekke det sjøl. Og da fungerte det.

 

Så hvordan skal jeg klage når betjeninga insisterer på å se feilen sjøl, men jeg ikke kan framprovosere feilen når jeg vil? Samtidig er feilen så alvorlig at jeg vil si at GPS-funksjonen er så godt som ubrukelig. Og i butikken trur de at jeg lyger :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan virker ikke GPSen som den skal? Nøyaktig hva er problemstillingen? "GPSen fungerer ikke" er stort sett langt fra godt nok.

 

Den står bare og søker etter posisjon, men får ikke kontakt med satelittene. Problemet oppstår når GPSen har vært i bruk en eller flere ganger allerede, og så skal brukes på nytt igjen (av samme eller en annen app). Det virker alltid første gang hver dag.

 

Kan du ikkje filme telefonen når problemet oppstår?

Har forsøkt det. Satt på et busstopp i en halvtime og gjorde åtte opptak av telefonen (GPS må testes utenførs), der feilen oppsto i sju av opptakene. Men butikken var ikke interessert i å se noen av dem, ettersom verkstedet ikke fant noen feil, og alt fungerte da de testa den sjøl.

Lenke til kommentar

 

Den står bare og søker etter posisjon, men får ikke kontakt med satelittene. Problemet oppstår når GPSen har vært i bruk en eller flere ganger allerede, og så skal brukes på nytt igjen (av samme eller en annen app). Det virker alltid første gang hver dag.

 

Kan det vere ein spesiell app som er problemet? At app-en ikkje 'stenger' ned GPS-mottakaren på riktig måte når den har brukt den?

Lenke til kommentar

 

Kan det vere ein spesiell app som er problemet? At app-en ikkje 'stenger' ned GPS-mottakaren på riktig måte når den har brukt den?

 

Nei, dessverre. Jeg har testa dette flere ganger daglig i en måned, og feilen oppstår uavhengig av hvilken app jeg bruker. Har også snakka med Samsung support og gjort alt de foreslo av feilsøking. Uten hell. Ironien er at Samsung support mener det må være feil på telefonen, og at den må returneres. Men butikken nekter fordi de ikke trur det er feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har jeg ikke tenkt på, men viss de kan gjøre det hadde det vært veldig kjekt. Takk for tipset :)

 

Samsung er tydeligvis ikke like hyggelige når de får klager, som de er på support-chaten. De vil ikke gjøre noe før telefonen har vært på verksted tre ganger. Ellers henviser de bare til butikken. Og på Teknikmagasinet er betjeninga arrogant og hevder at "det er helt umulig at det er feil på to telefoner".

 

Ser ut som det må bli Forbrukerrådet neste :(

 

Har forresten lagt ut en video på YouTube. Det er vel åpenbart her at det er feil på telefonen til høyre?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...