NewScreen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Halo (Det kan være at jeg tar helt feil og det er derfor jeg skriver dette innlegget.) AMD har lansert sin nye kort: AMD Radeon R9 290X 4 GB. AMD anbefaler at du spiller med 4k oppløsning. Andre anbefaler å spille på 2560 x 1440. Jeg mener at 1980 x 1080 IPS/PLS er passe nok. Grunnen er: Kortet er alt for svakt til å oppnå greie fps på 4k. Den vil få passe grei fps på en 1440p. Men derimot vil den som oftest ikke oppnå mer en 70 fps med 1920 x 1080 på maks. Dilemma: 4k - altfor dyrt 1440 p - dyr og utdaterer kortet altfor fort 1080 p - det er 1080 p og folk sier at det er ikke en verdig oppløsning til et slikt kort TN med 120 hz - den vil aldri i oppnå 120 fps med noen spill. Hvorfor er en av de sterkeste kortene på markedet så "svak"? Om du har meninger og diverse kommentarer så vennligst skriv dem her (Bare for at jeg ikke skal se ut som den største idioten så vet jeg om crossfire og om det er noe i forbindelse med det så gjerne kommenter det også) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Du har hørt om å senke grafikkinnstillinger? Siste spill jeg spilte der det var en åpenbar forskjell på nest-høyeste og høyeste innstillinger var Crysis WARHEAD i 2008. På nest-høyeste innstillinger i spill vil et 290X lett pumpe ut 120 fps i 1080p i de aller fleste spill så lenge du har en kraftig CPU, og selv på 4K vil du kunne få god bildekvalitet uten å måtte ty til CFX. Det hjelper jo også at AMD i stor grad har fikset CFX med 290X, bare synd at disse fiksene ikke kan implementeres i eldre generasjoner. Du er ikke den første som reagerer på at toppkortene ikke kan kjøre maksimale innstillinger på høyest mulig oppløsning uten å slite med framerate, men slik har det alltid vært. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Nå er vel desverre slik at det ikke finnes, etter hva jeg vet, skjermkort som støtter HDMI versjon 2 som betyr at HDMI 1.4 må enten ha 2 kabler til skjermen for å heletatt klare 60 FPS med en oppløsning 3840× 2160. Displayport 1.2 klarer vel 3840 × 2160 × 30 bpp @ 60 Hz. Så vil nok si dagens GTX 780/ Titan og 290X er litt tidlige versjoner om man vurderer å spille i 4k oppløsning. Hadde helt klart ventet til neste generasjon. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Du burde lese litt mer på forumet. Sjekk ut de desikerte trådene til de nye seriene fra AMD og Nvidia. Forøvrig er 1080p en forferdelig lav oppløsning om du skal bruke maskinen til noe produktivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå