raezion Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 har nettop byttet HK, CPU og GPU. når jeg starter pc'en nå kommer den til "starter windows" steget. da blir skjermen svart og den restarter seg selv. kommer fint inn i bios'en og den registerer harddisken. noen som vet hva som kan være gale? kan det være rammen som er gåen? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Når du har byttet hovedkort og CPU må du som regel installere windows på nytt. Grunnen til at windows ikke vil starte er sannsynligvis at du mangler drivere til hovedkortet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Korrekt som Omnithunder sier, ALLTID reinstaller OS ved bytte av HK - selvom det er samme HK, har opplevd problemer... Lenke til kommentar
raezion Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Korrekt som Omnithunder sier, ALLTID reinstaller OS ved bytte av HK - selvom det er samme HK, har opplevd problemer... ok. lært noe nytt i dag også takker for hjelpen. skal se om eg finner W7 cd'en... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Før du installerer windows burde du passe på at sata står på AHCI mode i BIOS. Kan bli trøblete å endre det i ettertid. Lenke til kommentar
raezion Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Før du installerer windows burde du passe på at sata står på AHCI mode i BIOS. Kan bli trøblete å endre det i ettertid. ok. takker. første gang jeg bare har skiftet noen deler og ikke byttet hele "innmaten" Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jepp, absolutt konfigurer BIOS. Pass på riktig MHz på RAM-en, skru på nødvendige ting osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå