ritz00 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hei! Jeg Har Telenor Internett ADSL 704/128kb og lurer på hvordan jeg kan dele dette med min andre pc. gidder ikke handle en router(dyrt) men jeg har en vanlig hub 10mbit. går det ann å bruke denne? jeg må vell kansje ha 2 nettverkskort da? håper på hjelpsomme svar..... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Ja du må ha et ekstra nettverkskort i pc1 + et i pc2. Da skal det gå greit. Deler adsl mellom to pc'r. Går helt greit. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 bare ha en lednig frå det ene nettverkskortet til modem og det andre til hub?? så kan jeg dele med så mange jeg vill? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Du kjører adsl inn i uplink på hub. Hver pc må kobles til huben ( :smile: ).. For å koble opp til internett bruker du Raspppoe, denne deler du også inett med.. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 har samme problemet med ADSL. hvor kan jeg finne Raspppoe? er det et program, eller en protokoll? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Det er en protokoll, du finner det her: http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/ Det er en nedlasting på ca. 60k. Det følger med instrukser, men her er sånn ca. det som skal gjøres: 1:last ned og unzip 2:legg til protokoll 3:kjør raspppoe (start > kjør) 4:query available services 5:create a dialup connection 6:kobl til, aktiver deling, og surf :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå