Kontorpult (Øystein) Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hei!Jeg har hjulpet naboen med å fikse en pc fra 2001, som blant annet trengte en reinstallering pga virus og overføring av mye filer ++Jeg hadde overført filene, startet en CD og så klaspet hele greia sammen, og når jeg skrudde den på kom bare lange høye pipelyder med godt mellomrom mellom. Jeg sjekket RAM brikkene, men ingen av dem funket hver for seg. Har en følelse av at det er RAM brikkene, så da håper jeg hjelp fra dere om å redde denne 12 år gamle pcen! Det er en HP 3,20EGHz som kjører WinXP (Ja, vet, det er dårlig...). 1GB DDR RAM(Delt på 2 brikker) , Intel Pentium 4 prossesor, Nvidia GeForce FX 5700 med 250mb grafikkminne + Mange fancy funskjoner som "Disket"-leser ^^Håper på hjelp, så denne pcen slipper å havne på søpla! Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Prøv å ta ut skjermkortet. Coil whine er ofte et problem på skjermkort. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Ta ut skjermkortet og prøve å starte ? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Fortsatt samme lyd. Lenke til kommentar
mhg97 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) AMI BIOS Beep Codes*Computer gives 1 short beep when system boots successfully.*Except for beep code 8, these codes are always fatal.1 beep Refresh failure2 beeps Parity error3 beeps Base 64K memory failure4 beeps Timer not operational5 beeps Processor error6 beeps 8042 - gate A20 failure7 beeps Processor exception interrupt error8 beeps Display memory read/write failure9 beeps ROM checksum error10 beeps CMOS shutdown register read/write error11 beeps Cache memory badAWARD BIOS Beep Codes1 short: System boots successfully2 short: CMOS setting error1 long 1 short: DRAM or M/B error1 long 2 short: Monitor or display card error1 long 3 short: Keyboard error1 long 9 short: BIOS ROM errorContinuous long beeps: DRAM errorContinuous short beeps: Power error "Høres" ut som DRAM error, vil tro en eller kanskje begge ram-brikkene er defekt(e). Hvis man har denne erroren kan man prøve å ta begge ram-brikkene ut og inn, så starte igjen, men dette har ikke funket i ditt tilfelle som da tyder på at de er defekte. Muligheten for å fikse det da er å kjøpe nye. Endret 25. oktober 2013 av mhg97 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå