Gå til innhold

Mange flere vil kjøpe PS4 enn Xbox One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antallet eksklusive titler er litt irrelevant, det som betyr noe er hvorvidt de er interessante. Ellers er det en god del "eksklusiver" som også kommer til PC, så disse kan ganske mange av oss se bort fra når det gjelder konsollvalg.

Irrelevant? det var du som drog in eksklusiver.. Xbox har veldig gode eksklusiver spør du meg.. Titanfall kommer til pc.. det er det eg vet om

Lenke til kommentar

Irrelevant? det var du som drog in eksklusiver.. Xbox har veldig gode eksklusiver spør du meg.. Titanfall kommer til pc.. det er det eg vet om

Var det? Jeg har da ikke nevnt eksklusiver tidligere.

Og ja, selvsagt er antallet irrelevant, det som har noe å si er om de faktisk er interessante. For min del er for eksempel bilspill og skytespill stort sett uinteressante nok til at jeg ikke tar hensyn til dem når jeg velger plattform.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg folk hivde seg på kritikken mot MS og at de tenkte nytt alt for fort. Fåtallet visste hvilke bonuser MS valg brakte med seg, mot ulempeme med xobox phone home kravet og at man ikke kunne bytte plater...

Jeg ble faktisk skuffet etter snuoperasjonen. boksen min er alltid onlie uansett, og jeg bytter aldri plater med noen like vell. Med MS opprinnelige planer hadde man jo ikke behøvd bytte plater heller. Men, men...

Lenke til kommentar

Er ganske bestemt på at XO aldri blir kjøpt med Kinect.

Vil ikkje ha Kinect i utgangspunktet, da behovet for å veive med hendene for å spille ikkje er påtrengande. Så om XO viser seg å være ein brukande next gen konsoll etter litt testing kan den bli kjøpt om Kinect ikkje følger med og da sjølvsagt til ein rimeligare pris samt at det må dukke opp minst 10 gode spill eg vil ha.

Men forsatt er eg såpass misfornøgd med MS sine tanker om kva di ville tvinge på oss gamere, at eg vurderer å droppe XO bare pga av DRM-krava og at Kinect'n måtte være påkobla XO for at XO skulle fungere. MS har retta opp i dette før lansering, men sjansen er stor for at MS kan innføre noko av denne dritten igjen.

PS4 er forsatt den konsollen som ser ut til å bli kjøpt, men ikkje før den er testa og viser seg å være ein brukande next gen konsoll. I tillegg må det minst ha dukka opp 10 gode spill eg vil ha.

Det vil seie at eg neppe kjøper meg ny konsoll før jul. Men innfrir både XO og PS4 burde det jaffal føre til at eg kjøper ein av desse konsollane i 2014, med mindre Wii U framstår som eit bedre alternativ(går tregt med spilla der i gården samt prismessig, men kan aldri vite når det snur viss det snur).

Lenke til kommentar

For min del ser jeg det som riv ruskende likegyldig hvordan konsollene er blitt markedsført. Det er ikke akkurat sjeldent at vi blir lovt gull og grønne skoger, mens det ender opp med å bli amputert og funksjoner og tjenester som aldri kommer til Norden. Ytelse er et annet argument i Sonys favør, men vi har jo vitterlig ingen anelse enda. Det virkelig synd at vi lar oss lure av markedsføring.

Bevares, det er alltid interessant og følge med på det, men når alt kommer til alt så er det av liten verdi før vi kan tafse og føle selv.

Når begge konsollene er på markedet og testet litt så skal jeg velge. Og på lengre sikt så kjøper jeg sikkert begge to dersom de eksklusive titlene blir spennende nok.

Lenke til kommentar

I avstemningen her på forumet er det ennå tydeligere i PS4 sin favør.

Siden "ingen av de" ikke var et alternativ i den amerikanske undersøkelsen vil det være mer logisk å bare sammenligne de tre valgene, PS4, Xbone og begge. Da blir tallene slik:

Amerikansk undersøkelse: PS4 61%, Xbone 27%, Begge 12%

Her på diskusjonsforumet : PS4 72%, Xbone 16%, Begge 12% (avrundet til nærmeste heltall)

Tradisjonelt sett er jo Xbox mer populær i USA enn her i Norge/Europa.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg folk hivde seg på kritikken mot MS og at de tenkte nytt alt for fort. Fåtallet visste hvilke bonuser MS valg brakte med seg, mot ulempeme med xobox phone home kravet og at man ikke kunne bytte plater...

Jeg ble faktisk skuffet etter snuoperasjonen. boksen min er alltid onlie uansett, og jeg bytter aldri plater med noen like vell. Med MS opprinnelige planer hadde man jo ikke behøvd bytte plater heller. Men, men...

Bonusene hadde ingenting med de negative sidene å gjøre, de måtte ikke ha det negative for å ha det positive, og de måtte ikke fjerne begge deler. Ikke la deg lure.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva har språkproblemer å si for norsk ungdom? De skal jo "bare spille" og da er det vel ikke så enormt stor barriere vel. Og hvem har problemer med engelsk, er det særlig mange norsk ungdom?

Jeg driter i Microsoft og Xbox, men syntes det var et dårlig argument likevel.

Lenke til kommentar

Bonusene hadde ingenting med de negative sidene å gjøre, de måtte ikke ha det negative for å ha det positive, og de måtte ikke fjerne begge deler. Ikke la deg lure.

AtW

Vell, både ja og nei.

Muligheten for å spille uten disk er ett eksempel, Family Sharing et annet. Poenget er at det ble en hel masse styr, kritikk og roping omkring MSs valg, men svært lite ble gjort i forhold til å undersøke hva som lå bak valgene.

PR avdelingen til MS må ha sovet i timen i tiden før, under og etter lanseringen, og det virker som de fikk panikk fremfor å jobbe for å få fram et budskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vell, både ja og nei.

Muligheten for å spille uten disk er ett eksempel, Family Sharing et annet. Poenget er at det ble en hel masse styr, kritikk og roping omkring MSs valg, men svært lite ble gjort i forhold til å undersøke hva som lå bak valgene.

PR avdelingen til MS må ha sovet i timen i tiden før, under og etter lanseringen, og det virker som de fikk panikk fremfor å jobbe for å få fram et budskap.

Det som lå bak var ett ønske om å kontrollere kundene og innskrenke deres muligheter, at de nå later som dette var nødvendige ulemper for å ha ting som family sharing eller spille uten disk er bare tull. Kritikken er velfortjent, og man har latt seg lure om man tror det ene må ha fulgt det andre.

AtW

Lenke til kommentar

Vell, både ja og nei.

Hva mener du? Vil man ikke spille med disk, så laster man ned digitalt.

Lenke til kommentar

Det som lå bak var ett ønske om å kontrollere kundene og innskrenke deres muligheter, at de nå later som dette var nødvendige ulemper for å ha ting som family sharing eller spille uten disk er bare tull. Kritikken er velfortjent, og man har latt seg lure om man tror det ene må ha fulgt det andre.

AtW

En eller annen form for DRM måtte de vel nesten hatt, om de dropper online-DRM må det vel bli disksjekk-DRM?

Lenke til kommentar

AtW

Det er i grunnen ingen forskjell på dette og nedlastede spill på XboX, eller Steam, Origin osv.

Det er ikke snakk om å late som eller bli lurt. Det er funksjonalitet A mot funksjonalitet B. Skal man ha et system som Family Sharing må man også ha et system der disker ikke flyter mellom spillere. Sånn er det bare.

Jeg mener FS er en mye bedre måte å dele spill på.

Det eneste som i praksis ville slått ut som mer tungrodd er bruktspillsalg. Og igjen, ingen bryr seg om dette på digitale nedlastede media, og MS hadde klargjort et system for det. Så spørsmålet er verdien av funksjonalitet A mot B. Jeg mener feil løsning ble valgt til slutt.

Hva mener du? Vil man ikke spille med disk, så laster man ned digitalt.

Det er ikke poenget i det heletatt. Detter er ikke BARE om man kan spille med eller uten disk. Det er blant annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i grunnen ingen forskjell på dette og nedlastede spill på XboX, eller Steam, Origin osv.

Det er ikke snakk om å late som eller bli lurt. Det er funksjonalitet A mot funksjonalitet B. Skal man ha et system som Family Sharing må man også ha et system der disker ikke flyter mellom spillere. Sånn er det bare.

Jeg mener FS er en mye bedre måte å dele spill på.

Det eneste som i praksis ville slått ut som mer tungrodd er bruktspillsalg. Og igjen, ingen bryr seg om dette på digitale nedlastede media, og MS hadde klargjort et system for det. Så spørsmålet er verdien av funksjonalitet A mot B. Jeg mener feil løsning ble valgt til slutt.

Det er ikke poenget i det heletatt. Detter er ikke BARE om man kan spille med eller uten disk. Det er blant annet.

Nei, sånn er det ikke, det er ikke funkjonalitet A mot funksjonalitet B, ikke la deg lure av MS.

AtW

Lenke til kommentar

Nei, sånn er det ikke, det er ikke funkjonalitet A mot funksjonalitet B, ikke la deg lure av MS.

AtW

Hvis MS aktiverer Family Sharing betyr det at ti av dine venner kan spille dine spill på sin egen Xbox.

Hva skjer da om du låner bort en plate til en annen venn. Skal han også kunne dele spillet med ti av sine venner?

Lenke til kommentar

Hvis MS aktiverer Family Sharing betyr det at ti av dine venner kan spille dine spill på sin egen Xbox.

Hva skjer da om du låner bort en plate til en annen venn. Skal han også kunne dele spillet med ti av sine venner?

Det er null stress å gjøre forskjell på plater og online purchase, dessuten er det mye som tyder på at family sharing aldri var planlagt å være så omfattende som enkelte tror.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...