billywillie Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 98 Passat 1.9 tdi Får opp denne feilkoden: 00522 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Break in wiring / short circuit to positiveMen Merker ingen symptomer på bilen den starter som som normalt i både kald og varm tilstand (sliter litt når det er under -20 da). Eneste jeg kan merke er at den noen ganger justerer turtallet litt når jeg ligger i jevn hastighet men bilen drar jevnt så jeg tror det bare er turtelleren som ikke er helt nøyaktig. Det jeg lurer på er om det er noen vits for meg å bytte denne sensoren og i tilfelle hvor den ligger? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Hah, god gammel G62. Bytt temp.føler til motorstyring og se om disse småproblemene dine blir bedre. Er som oftest en blå eller grå føler med 3 eller 4 pinner. Sitter i kontakt med kjøleveska en plass. Ved termostathuset eller bakkant motor. Tipper på blå føler, 4 pinner og at den sitter på termostathuset hvis jeg husker riktig på den motoren der. Edit : ta et bilde så skal jeg peke. Endret 25. oktober 2013 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Stemmer det bra det Mekkern skriver. Siiter i bakant av toppen på venstre side av motoren like ved der trykkrør fra intercooler er festet. Litt trangt å komme til, men det går fint uten å demontere noe annet enn motordeksel. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Da har jeg tatt bilder. Noen som aner ca. pris? Endret 26. oktober 2013 av billywillie Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 På bilde nummer 2, det blå stikket der. Det er G62 og den sitter i termostahuset. Bare napp opp den bøyla rundt så kan du dra ut føleren. Ikke gjør det på grisevarm motor da det kommer kjøleveske ut. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Tusen takk Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 3. november 2013 Forfatter Del Skrevet 3. november 2013 Da er sensoren byttet og forbruket gikk ned fra 062 til 052. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har bytta utrolig mange sånne i mine år som VAG-mekaniker, disse sensorene er det mye tull med. 1 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Litt tileggsinfo. Måtte inn med instrument for å slette feilkoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå