Gå til innhold

Nettbrett - alternativt til iPad

labbus

Anbefalte innlegg

Er ute etter et nettbrett som er av mindre str. enn en ipad 2 men likevel med en like bra oppløsning som retina skjermen på en iPad.

Besøkte elkjøp for å ta en titt på de ipadene som var utstillt. Tok 2 like bilder. En uten retina og en med. Så klart forskjell.

Grunn til at jeg ikke ønsker Apple til nettbrett er pga. må åpne iTunes hver gang, og at jeg ønsker å lage mapper, overføre bilder på en lettvint måte uten å gå gjennom iTunes.

Til tlf. bruk har jeg iphone men ønsker ett annet operativsystem på nettbrettet.

Fordi jeg tar masse bilder med mitt systemkamera skal brettet hovedsaklig bli brukt til å vise frem bildene jeg tar.

Størrelsen er viktig, større enn min iphone men mindre enn en iPad2 slik at jeg kan ha den på innerlomma.

Om noen har forslag til hva jeg bør se nærmere på setter jeg pris på det.

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Android er bygd på Linux. Om det ligner på Windows? Ja og nei :-P. Men skal du bruke det til det du sier i første post så finner du lett utav det ;-). Personlig liker jeg ios best, men til akkurat det du beskriver er Android nok enklere. Min løsning hadde nok kanskje heller vært den nye ipad mini og lastet bildene mine på en sky tjeneste ;-).

Lenke til kommentar

For å snu på flisa:

Mobil: Sony xperia Z

ipad: Ipad air 54 GB wifi utgaven

Det du ønsker er android på mobilen, så styrer den Ipadden.

Alt, bildeoverføring, wifi hotspot, alt gjøres mha Sonyen, og speiles over på padden.

Slik har nå jeg det, mens jeg venter på at en japansk /koreansk ingeniør skal få ut fingeren og lage skikkelig nettbrett ( tenker nå på Sony xperia z brettet som er en flause i forhold til Ipad Air)

PS

Ipad Air ja - den som blir bestillingsbar i natt.

Jeg har ennå den gigantiske 3d gen, skal bli godt å få den utav huset.

PS2

Om du da også JB padden og rooter Sonyen, vel da har du det ganske klart

mht til bilde arkivering.

Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...