Gå til innhold

Får ikke lønnsslipp... Svart arbeid?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg får ikke lønnsslipp. Når jeg spør sjefen personlig så får jeg svar at hun har sendt den, spør jeg på melding får jeg ikke svar.

 

Jeg jobbet sommeren 2013 og fikk utbetalt lønn en gang fra en privat konto. Siden pengene kommer fra en privat konto, og jeg ikke får lønnsslipp så mistenker jeg at jeg har jobbet svart. Jeg er under 18år og har frikort. Alle andre på jobben mistenker svart arbeid.

 

I dag fikk jeg et brev i posten der det sto at jeg var ferdig der. (sparken). Er det ikke noe som heter oppsigelsestid ++? Jeg fikk arbeidsattest.

 

Jeg tror også at jeg mangler 1000kr i lønn, men det blir litt vanskelig å regne ut når jeg ikke har lønnsslippen min!!

 

Hva burde jeg gjøre??

Mvh
:ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har skrevet under en kontrakt, men denne fikk jeg aldri kopi av... Vet at jeg tjente 108,48 (eller 108,84) i timen.

De gav meg sparken fordi jeg har begynt på en annen avdeling i samme bygget. I avskjedsbrevet sto at at sjefen gjentatte ganger hadde spurt meg om jeg kunne jobbe, noe som er løgn. Jeg har blitt spurt én gang, og da var jeg syk. Tanken til sjefen var tydeligvis at jeg skulle jobbe for dem 1-2 ganger i måneden. Det er alt for lite for meg..

Lenke til kommentar

Det her lukter litt svidd, ja.. Ville absolutt tatt saken videre om jeg var deg. Muligens svart arbeid, for lite i lønn, oppsigelse uten noe som helst grunnlag. Begynn i første omgang med å ta det opp med foreldrene dine siden du er under 18 år.

Endret av aspirev5
Lenke til kommentar

Hei, jeg vil anbefale deg å ta kontakt med arbeidstilsynet! Hvis du følger linken kan du finne nummeret til deres svartjeneste som er rett mot spørsmål angående arbeidsmiljø, rettigheter og plikter

 

 

 

  • Arbeidstilsynets svartjeneste svarer på spørsmål om ferie, arbeidstid, oppsigelse, ergonomi, kjemisk helsefare, kraner, maskiner, vernetjenesten og mye annet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...