Jonathan:D Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hei, jeg hadde kanskje tenkt og kjøpe mac men jeg vet ikke hva jeg skal velge. Dette er hva jeg skal bruke den til ---------------------------------------------- *Surfing og vanlig bruk *Redigere bilder feks Photoshop *Lage videoer med Final Cut eller andre programmer. *Trenger litt lagringsplass for det. ------------------------------------------------ Jeg har lyst og ha den så lenge så mulig så jeg kan gå litt høyt med budsjettet men ikke for høyt!. Jeg har også lyst og ha en rask maskin (SSD) ------------------------------------------------- Takk for alle svar! Håper dere finner en riktig til min bruk! Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jeg anbefaler ikke mac/macbook, men om jeg hadde gjort det hadde jeg ifølge dine punkter gått for, om du skal kjøpe macbook gått for Apple MacBook Pro 13" Retina Display. Men du kan få en like bra windows laptop til lavere pris, f.eks ASUS VivoBook S301 13,33" Full HD touch? Hørt den er ganske bra, og ser ikke så værst ut heller. 3000,- billigere, og like bra tenker jeg. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Gå for en iMac 27" (stor, fin skjerm for digre prosjekter) eller en MiniMac (krever skjerm, tastatur og mus utenom). Sjekk bruktforumet på Mac1.no, det hender det selges gullende gode og maksede Mac-er der som kanskje bare er et år eller to, da kan du spare mange penger (mine siste to Mac-er er kjøpt brukt via Mac1-forumet). 1 Lenke til kommentar
Jonathan:D Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Ja men jeg vil ha en bærbar, jeg har allerede en stasjonær med windows på og har veldig lyst på mac elsker operativsystemet på den tror jeg går for 13 retina men hvis noen andre kommer med andre forslag så vil jeg se på dem og Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Etter updaten den 22.okt, fjernet apple mange grunner for min del til å kjøpe 15". Den er rett og slett for dyr og har høyere specs enn jeg noen gang vil trenge. Kjøper du baseutgaven 13" mbp-r til ca 12.700kr, og evt smeller inn 8 ekstra med RAM, tror jeg man har en maskin i 4-5 år. Om man leser testene av air på hw.no og ellers på nettet, kan man få inntrykket av at en topp specet utgave av denne (til ca 12-13.000) rent ytelses messig vil holde også. Men air vs mbp er mest et portabilitets spørsmål. edit: leif Endret 26. oktober 2013 av PanserJohan Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Gå på http://mac1.no/forum/viewforum.php?f=453 og finn deg en ett år gammel MacBook Pro 15" med greie spesifikasjoner og gjerne godt med RAM. Om den har en liten harddisk, så kjøp en grei HD eller SSD på komplett eller tilsvarende og bytt selv, det er kjempeenkelt og er unnagjort på noen få minutter. Jeg har selv nylig byttet ut en utgått HD i min 5 år gamle MacBook Pro med en SATA-3 SSD. Det fungerer brillefint. Endret 26. oktober 2013 av SeaLion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå