Solapen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hei! Jeg har en skolePC fra videregående som det ble installert Windows 8 på av IT-gjengen på skolen min før jeg ble eksaminert. Windows 8 er installert med en volum lisens, ikke retail. Jeg vil gjerne ha Windows 8.1, men for at det skal kunne installeres på vanlig måte må jeg ha retail. Hvordan kan jeg enten gjøre om volum til retail (har en nøkkel) eller installere Windows 8.1 på volum lisens? Finnes det eksempelvis en exe-fil med 8.1 som hadde fungert på volum? Setter stor pris på hjelp i og med at jeg har veldig lyst på Windows 8.1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Vanligvis kan du kjøpe Win8 etter å ha kjørt Win8 Upgrade Assistant. Når OS'et er lastet ned på maskinen, kan du velge å installere med en gang, eller du kan lage "install media" (DVD eller USB) som du kan bruke senere. Denne DVD'en kan du fint bruke på en annen PC enn den du lastet det ned til, men du må passe på at du laster ned en 64-bits versjon dersom du ønsker å installere en 64-bits versjon på en annen maskin. Uansett hvordan du lager DVD/USB, så skal du nå kunne installere/reinstallere Win8 (Retail) på den maskinen som nå kjører Win8 (Volume license). Hvis du har brukt en 'Microsoft-konto' som logon, så vil dine settings etc. bli overført til den nye installasjonen dersom du bruker samme logon på den. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hvis du har retail nøkkel, kan du vell bare laste ned W8.1. For så å installere det, og bruke din nøkkel? Lenke til kommentar
Solapen Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Ja, jeg har tenkt på det, men jeg vil helst slippe å reinstallere. Men må jeg så må jeg Edit: Jeg har ikke så lyst til å logge inn med Hotmail-kontoen på Windows 8 forresten. Endret 25. oktober 2013 av Solapen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå