Gå til innhold

Bruk av to skjermer


Margit72:)

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen! :)

 

Jeg har gått til innkjøp av to skjermer slik at det skal bli lettere å jobbe med større skjermplass. Nå har det seg sånn at jeg kanskje bruker den høyre skjermen litt mer enn den til venstre. Spørsmålet mitt er hva jeg gjør med dette, ettersom den ene vil bli mer slitt enn den andre? Jeg har vurdert å fysisk bytte plass med de, for eksempel en gang i uka, men dette kan bli litt tungvint.

 

Hva gjør man med dette? Er det ikke noe å tenke på? Skjermene bør vel tåle å bli brukt ujevnt??

 

Min søte kollega mente dette kunne bli et problem, og at jeg burde sjekke dette opp. Håper på hjelp så fort som mulig :)

 

Mvh

 

Margit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingenting å bekymre seg for iforhold til slitasje, bare å bruke begge to så mye du vil. Skjermer har normalt ekstremt lang holdbarhet.

 

Enklest for deg iforhold til innstillinger etc. er bare å ha på begge skjermene hver gang du er på PC'en, eneste grunnen for å slå av en skjerm er for å spare strøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermer slites ikke av hvor mye de blir brukt, men av hvor gamle de er. Slapp av og glem hva slags skjerm du bruker! :p Det er ingen vits i å bytte skjerm. Bruk den skjermen det passer deg. :)

Hvor skulle alderen på skjermen ha noe å si? Det er ikke meg bekjent noen deler i en skjerm som dør over tid, men pga. bruk (hvor lenge den har vært på). Produsenter pleier å oppgi work hours. F. eks har skjermene mine garanti for 5 år eller 30,000 timer. I praksis så varer de fleste LCD-skjermer mye lenger enn dette.

 

Til trådstarter: Du har ingenting å bekymre deg for. Hvis det skulle vise seg at skjermen dør etter noen år så kan du jo evt. bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...