Gå til innhold

Hva er dette? Har vunnet en campingvogn sier de men virker på meg som svindel.


Anbefalte innlegg

Min samboer fikk i dag en epost der det står følgende:

 

Hei xxxx,

Vi lurer på hvorfor du ikke har svart?
Vi trenger fortsatt å vite om du har plass til en campingvogn på denne adressen: "Vår adresse"?

Er du interessert i campingvognen?

Vi finner en annen potensiell vinner fra Bergen hvis du ikke har trykket på linken innen i morgen!


XTRA: "vår adresse" er etterlyst vedr. iPhone5s! cts.vresp-dått-com/c/?StarflyMediaAps/324fdfd92f/ccc56c2e02/668107aa98/sid=3&cpid=2276&adid=46188&acid=1039&eatrackid=17552


Nina Helgeland

 

Starfly Media Aps
Njalsgade 21 G 4. sal
Copenhagen, 2300
DK

verticalresponsedåttcom/content/pm_policy.html the VerticalResponse marketing policy.

 

Linken som følger med for bekreftelse går til http:cts.vresp.com/c/?StarflyMediaAps/massetallogbokstaver

 

Jeg sletter jo slike epost umiddelbart, men min samboer har av en eller annen grunn fått det for seg at hun nå har vunnet en campingvogn.

 

Så kan noen bekrefte at dette bare er tull så jeg kan vise dette innlegget til henne så hun også blir sikker? eller har hun faktisk vunnet en campingvogn?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samboeren din har altså vunnet en campingvogn, uten å ha deltatt i en konkurranse. I tillegg så har hun vunnet iPhone 5s - igjen uten å ha deltatt på noe i det hele tatt? Og alt dette i en e-post forfattet i veldig dårlig norsk, og et intenst ønske fra avsender om å trykke på linker.

 

100% sikker på at dette bare er tull.

 

Starfly Media Aps er et reklamebyrå fra Danmark. Tviler på at de deler ut campingvogner. I følge spam-kontoen på e-posten min så blir jeg mangemillionær mange ganger for dagen. Populær blant russiske damer er jeg også.

Endret av Quote
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samboeren din har altså vunnet en campingvogn, uten å ha deltatt i en konkurranse. I tillegg så har hun vunnet iPhone 5s - igjen uten å ha deltatt på noe i det hele tatt? Og alt dette i en e-post forfattet i veldig dårlig norsk, og et intenst ønske fra avsender om å trykke på linker.

 

100% sikker på at dette bare er tull.

 

Starfly Media Aps er et reklamebyrå fra Danmark. Tviler på at de deler ut campingvogner. I følge spam-kontoen på e-posten min så blir jeg mangemillionær mange ganger for dagen. Populær blant russiske damer er jeg også.

 

Hun deltar i alle mulige konkurranser, så ikke godt å si, og vanligvis klarer gmail fint å fjerne useriøs epost meget nøyaktig etter min erfaring, mens denne slapp igjennom.

 

Jeg har fjernet klikkmuligheten på lenkene.

 

Beklager det, trodde ikke linker ble tatt med når jeg bare kopierte eposten. Skal passe på det til neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg fikk mail tidligere om at jeg hadde vunnet 500 millioner euro eller noe på et lotteri som jeg ikke har deltatt i.

Men folk må da forstå at slikt bare er tull.

 

Sansynlig så vil de sikkert be om at trådstarter's samboer må betale en avgift for frakt/toll? for å få den gratis vognen hjem til sin adresse. Eller så ønsker de annen informasjon som de kan misbruke.

 

Dessverre så er enkelte folk veldig lettlurte.

Noen prøver å selge bilen sin, og blir oppringt av en person i f.eks England, der kjøper lurer selger til å betale for frakten, og lover selvsagt at beløpet skal etterbetales av kjøper.

Eller at man kjøper noe via nettet fra en svenske som f.eks kun prater/skriver engelsk.

Og for ikke å snakke om de som gir fra seg visakortnummeret når de blir oppringt av "Microsoft".

 

Jeg håper at trådstarter klarer å overbevise samboer ihvertfall.

Lenke til kommentar

Tror faktisk dette kan være seriøst. en bekjent av meg fikk en lignende mail for et par år siden. Han fikk campingvognen, men måtte ordne frakt selv, så endte opp med at han dro til danmark for å hente den. Nå skal det sies at han var med på et lotteri i en eller annen caravanklubb. Men hvordan opplegget er lagt opp er veldig likt.

Endret av fiskebollebiff
Lenke til kommentar

Tror faktisk dette kan være seriøst. en bekjent av meg fikk en lignende mail for et par år siden. Han fikk campingvognen, men måtte ordne frakt selv, så endte opp med at han dro til danmark for å hente den. Nå skal det sies at han var med på et lotteri i en eller annen caravanklubb. Men hvordan opplegget er lagt opp er veldig likt.

Man vet aldri, ofte er man med i "trekninger" bare ved og være medlem eller og ha besøkt steder hvor du har lagt igjen navn og nummer, min bror vant en hel haug med bilshampo/vox og masse utstyr siden han var automatisk med i en trekning siden han var medlem på et bilforum for noen år tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...