tomsi42 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Et digitalkamera uten skjerm blir bare for dumt. Men det er mange andre ting Nikon kan forenkle som vil gjøre dette til et interessant kamera - det er bare å se hva Fuji og Olympus har gjort de siste årene ... Lenke til kommentar
tow Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 D4 innmat i retrohus.... Muligens med stor lys søker og mattskive med "splittøye" Det kan bli bra B-) D4-sensor er vel avkreftet som feil rykte.Hadde ellers vært en god ide -men kanskje litt dyrt. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 D4-sensor er vel avkreftet som feil rykte. Det er vel slik jeg og har forstått det. Men muligens autofokusen for D610, og da tipper jeg at resten og vil stort sett arves fra samme kamera for å utnytte bestående lagervare og dermed kostnadene. Altså et ribbet D610 i en boks med retrodesign hvor designet skal være salgsmagneten. Tor Lenke til kommentar
tow Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Det er vel slik jeg og har forstått det. Men muligens autofokusen for D610, og da tipper jeg at resten og vil stort sett arves fra samme kamera for å utnytte bestående lagervare og dermed kostnadene. Altså et ribbet D610 i en boks med retrodesign hvor designet skal være salgsmagneten. Tor Litt synd om ikke autofokusen dekker et større område enn på D600/610. Håper den blir som på D800... Endret 27. oktober 2013 av tow 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Håper på et totalt back to basic-kamera; Uten video, uten LCD-skjerm. Bare en optisk søker. Ellers: En blenderring og en lukkerring, og mulighet til å stille ISO. Bildene får man se først når man har tappet minnekortet. Enkelt og greit: Foto som i gamle dager. Tror kanskje du forveksler DSLR med Nikon F6 som fortsatt selges ;-) 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Video #3 De pirrer i det minste nysgjerrigheten og legger lista forholdsvis høyt...:-) Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Video #4 nå... Begynner å få en viss anelse, ser ut til at de har lagt til et fronthjul som på Coolpix P7100. Den må jo ha to, og siden den ikke skal ha et moderne grep som på de andre Dxxx(x) modellene, så ser det ut til å bli slik. Jeg jobber i samme bygg som Nikon Norge, gleder meg til å få en titt... Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Et digitalkamera uten skjerm blir bare for dumt. Tja, det spørs.. - GoPro - Sony QX10 / QX100 - Lytro Endret 30. oktober 2013 av genser Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Tja, det spørs.. - GoPro - Sony QX10 / QX100 - Lytro QX10 og 100 er laget for å brukes sammen med mobil, som da fungerer som skjerm. Lytro har skjerm. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Tja, det spørs.. - GoPro - Sony QX10 / QX100 - Lytro Dette er mest sannsynlig i PRO segmentet til Nikon, ikke ett leketøy for de som ikke har opplevd 50-80 tallet... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Pro segmentet blir det nok ikke, mer nisje. Uansett, ref trådtittel, jeg vet hva de pøsker på. Tømme kontoen min. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Pro segmentet blir det nok ikke, mer nisje. Uansett, ref trådtittel, jeg vet hva de pøsker på. Tømme kontoen min. original.jpg Får vel vite det neste uke, PRO kameraene til Nikon har vel vært mer enn D4/D8xx/D700 hvor også D300/D300s har vært medregnet. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 ikke ett leketøy for de som ikke har opplevd 50-80 tallet... Tja, jeg er født på femtitallet, men kan ikke si at retro er min greie. Det er forsåvidt greit at et kamera ser ok ut, men jeg betaler ikke ekstra for utseende - eller lar utseende avgjøre valget. Jeg trodde det heller var stort sett unge folk som er opptatt av retro og nettopp fordi de ikke selv har daffet rundt med kamera fra den tiden - og dermed målgruppen for retrokameratanken. Tor Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Pro segmentet blir det nok ikke, mer nisje. Uansett, ref trådtittel, jeg vet hva de pøsker på. Tømme kontoen min. original.jpg Sneaky kameraprodusenter, ute etter våre hardt opparbeidede sparepenger sånn... Lenke til kommentar
zorry Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Sneaky kameraprodusenter, ute etter våre hardt opparbeidede sparepenger sånn... "her hjelper det lite med sparegris og sånt no, men kom gjerne innom med din byggelånskonto" (Fritt etter Ø.Sunde) Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Tja, jeg er født på femtitallet, men kan ikke si at retro er min greie. Det er forsåvidt greit at et kamera ser ok ut, men jeg betaler ikke ekstra for utseende - eller lar utseende avgjøre valget. Jeg trodde det heller var stort sett unge folk som er opptatt av retro og nettopp fordi de ikke selv har daffet rundt med kamera fra den tiden - og dermed målgruppen for retrokameratanken. Tor Jeg er født ett 10 år senere, men jeg liker design og vil heller ha Oly sine Pen/OM-D wannabes enn de bælestygge greiene Sony driver å spyr ut om dagen. De må seriøst ha lagt ned designavdelingen om de noensinne har hatt en. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg er født ett 10 år senere, men jeg liker design og vil heller ha Oly sine Pen/OM-D wannabes enn de bælestygge greiene Sony driver å spyr ut om dagen. De må seriøst ha lagt ned designavdelingen om de noensinne har hatt en. Jeg er generelt opptatt av "god design" - f.eks synes jeg dagens nye boliger ser ofte helt forjævlige ut og begriper ikke at man får de godkjent rent arkitektonisk. Ikke glir de inn i naturen og plassert blant mer tradisjonelle boliger forpester de hele synsområdet. Det samme går for mye av Ikea-designet og tanken bak innredning etter samme prinsippene. Kamera ser jeg mer på som "forbruksdingser" (som et verktøy, en spade, en drill osv) hvor hva de er er viktigst - jeg blir heller ikke en bedre fotograf om jeg velger kamera x fordi det ser bedre ut enn kamera y. Ikke uvanlig kommer f.eks retrostil med en viss merkostnad for forbruker. I prinsippet bør det etter min mening ikke koste mer å designe det ene utseende fremfor det andre. Heller ikke produksjonskostnadene bør avvike. Men helt klart koster det mer å produsere et tradisjonelt håndlaget møbel enn en Ikea-firkant. Sony synes jeg alltid har hatt sin egen stil, mer som eplekåken på en måte og for meg er begge direkte kjedelige som design. Jeg har hatt både sony tv og sony mobil, men de ble ikke valgt pga utseende. Skulle utseende vært mitt overskyggende mål ville nok valget blitt annerledes. Men, det er tydelig at retro er i vinden for tiden og selv konservative Nikon ser nå ut til å kaste seg på bølgen. Helt klart vil noen kjøpe et slikt kamera og man kan sikkert mene det er en interessant sak, men skaper det mersalg av betydning for totalen? Neppe tror jeg (ref en annen tråd angående mobilens trussel for kameraprodusentene). Tor Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 sett enn del på de siste video og bilder som har kommet - ser ikke vi bare re-branding av Sony A7?.. Eller er det bare jeg som syns den ser likt ut? Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 sett enn del på de siste video og bilder som har kommet - ser ikke vi bare re-branding av Sony A7?.. Eller er det bare jeg som syns den ser likt ut? Når Olympus, Sony og nå Nikon går for litt retro speilrefleksutseende skulle det bare mangle om det ikke ble en del felles trekk. Nikons designere hadde neppe sett A7 når de satte i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg