Hazelhart Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Jeg kjøpte en ny kontroller fra Elkjøp i går som alltid har hatt gode gamepads, men nå kan jeg tydelig føle uten å sammenligne med den gamle kontrolleren (ødelagt) at den nye har for stramme analogspaker! Dette er det fjerde forsøket på å kjøpe en ny kontroller etter tre forsøk på å finne en billigere på nettet, men ga opp fordi de var enda strammere og gikk heller til Elkjøp, men nå er jeg redd for at det ikke finnes flere muligheter. Dette setter en stopper for spillingen med mindre det er en eller annen måte å justere analogspakene på eller det er spesifikke opplysninger jeg må se etter når jeg kjøper kontrollere. Endret 25. oktober 2013 av Hazelhart Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Er det snakk om original dualshock 3 her? Vanskelig å gjøre de spakene slakkere, men du blir nok vant til det. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det er fordi du er vant til slitte stikker. De blir slappere etterhvert. Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Det er fordi du er vant til slitte stikker. De blir slappere etterhvert. De originale kontrollere har ikke tidligere krevd at jeg må spille mye med dem før de blir akseptable å bruke. Dette er den tiende originale PS3-kontrolleren jeg kjøper og er den første som er et uforglemmelig mareritt å håndtere. De tidligere har jeg vært helt fornøyd med fra første sekund. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Du kan få bytte din nye kontroller i en gammel og slitt hos meg. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hmm. Rart. For meg har jeg hatt følelsen av at det har vært noe feil med gamepaden med hver eneste ny, og hver eneste gang har det vært det du påpeker. Så nei, jeg vetta faen jeg. Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Er det snakk om original dualshock 3 her? Vanskelig å gjøre de spakene slakkere, men du blir nok vant til det. Originale, ja. Vant til det!? At jeg bevisst hele tiden må kjempe mot motstanden og at kameraet skipper minst tre hodestørrelser når jeg forsøker å sikte i skytespill med de minste bevegelsene jeg får til og ellers føles som stive og mekaniske bevegelser? Har strengt tatt ikke vært nødvendig tidligere. Spar meg for slike unødvendige kommentarer. Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Hmm. Rart. For meg har jeg hatt følelsen av at det har vært noe feil med gamepaden med hver eneste ny, og hver eneste gang har det vært det du påpeker. Så nei, jeg vetta faen jeg. Jeg må vel bare forsøke å slite dem ut da og prøve å gjøre det på en annen måte som ikke krever spilling fordi jeg spiller online... Har du noen idéer til elektriske apparater som jeg kan "hjemmelage" for å rotere analogspakene? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Går seg da til relativt raskt det med vanlig bruk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Originale, ja. Vant til det!? At jeg bevisst hele tiden må kjempe mot motstanden og at kameraet skipper minst tre hodestørrelser når jeg forsøker å sikte i skytespill med de minste bevegelsene jeg får til og ellers føles som stive og mekaniske bevegelser? Har strengt tatt ikke vært nødvendig tidligere. Spar meg for slike unødvendige kommentarer. Unødvendig? Det jeg prøver å si er at det ikke er så mye å gjøre med, og at den suverent enkleste løsningen rett og slett er å venne seg til det. Høres ut som det kan være en ide for deg å eksperimentere med følsomheten i selve spillet. Ble nettopp ti ganger bedre til å skyte i GTA V da jeg skrudde følsomheten helt ned. Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Unødvendig? Det jeg prøver å si er at det ikke er så mye å gjøre med, og at den suverent enkleste løsningen rett og slett er å venne seg til det. Høres ut som det kan være en ide for deg å eksperimentere med følsomheten i selve spillet. Ble nettopp ti ganger bedre til å skyte i GTA V da jeg skrudde følsomheten helt ned. Hm, venne seg til det, ja ... Etter å ha spilt på PC i 7 år, så opplever jeg det fremdeles som forferdelig med mus og tastatur, ergo PS3 på si. Etter å ha nådd Colonel 34 i Battelfield 3 som er 11 nivåer fra det høyeste har jeg fremdeles ikke vendt meg til spillet. Så spillrelatert er erfaringen med å tilpasse meg til ulike ting jeg verdsetter høyt ikke akkurat positivt. Følsomheten i spillet har jeg hele tiden på høyest, hvis jeg reduserer den mye lavere vil andre spillere være i stand til å løpe tre runder rundt meg før jeg rekker å snu meg. Som skarpskyter må jeg utføre raske og impulsive handlinger og kontrolleren ødelegger dynamikken i spillet for dette. Og siden dette er online, unner jeg faen ingen noen lette drap og heller ingen selvgode og innbilske holdninger. Jeg har allerede et ustabilt internet som forårsaker mye forskjellig lag, så en lite brukervennlig kontroller på listen over faktorer som påvirker prestasjonen blir mer enn hva jeg takler. Endret 25. oktober 2013 av Hazelhart Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hvis du bare bruker kontrolleren du synes er for tung, vil tomlene dine bli sterkere. Alternativet er å vente på den perfekte kontrolleren og det perfekte spillet, noe som for meg virker litt håpløst. Det kan forsåvidt være at mye av problemet her rett og slett er de store begrensningene til analogstikker i FPS. Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 du kan skru den opp, å ha en dråpe olje under plastikken ned i selve mekanismen. jeg gjore det på en det var knirke lyd på. Den ble akkurat like løs som den gamle oppbrukte dritten jeg hadde! Jeg hater slitte kontroller, men kan hende det passer deg Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 du kan skru den opp, å ha en dråpe olje under plastikken ned i selve mekanismen. jeg gjore det på en det var knirke lyd på. Den ble akkurat like løs som den gamle oppbrukte dritten jeg hadde! Jeg hater slitte kontroller, men kan hende det passer deg Det jeg skal jeg forsøke å gjøre. Takk for rådet! Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Hvis du bare bruker kontrolleren du synes er for tung, vil tomlene dine bli sterkere. Alternativet er å vente på den perfekte kontrolleren og det perfekte spillet, noe som for meg virker litt håpløst. Det kan forsåvidt være at mye av problemet her rett og slett er de store begrensningene til analogstikker i FPS. Jeg vil bare hare den typen jeg hadde tidligere, som var 2- 3 måneder siden... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Les hva jeg skriver, da. Hvis du bare biter det i deg at den nye kontrolleren er litt tightere enn du er vant med, vil det gå seg til ganske kjapt. Det er håpløst å bestemme seg for at du aldri vil bli fornøyd. Endret 25. oktober 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Les hva jeg skriver, da. Hvis du bare biter det i deg at den nye kontrolleren er litt tightere enn du er vant med, vil det gå seg til ganske kjapt. Det er håpløst å bestemme seg for at du aldri vil bli fornøyd. Så les hva jeg har skrevet! Etter syv år med m/t, så har det ikke blitt slik at jeg spiller uten å tenke på plasseringene av tastene, denne reaksjonen skal egentlig skje instinktivt, og over en uke uten å spille Crysis gjør at jeg må begynne nesten hele prosessen på nytt med å venne meg til styringen av datamusen. Jeg har hatt seks år med å kun spille enspiller, så det er ikke fortvilende å streve med håndteringen i denne delen, det er andre gledesfylte aspekter av spillet som overskriver dette, og jeg har blitt noe vant til spillingen, så dette gjør online-delen akseptabel fordi det har vært seks års forarbeid, men er fremdeles ikke storartig. Så jeg har faen ikke tenkt å "bite det i meg" for vente på den dagen når jeg kan glede meg over å spille online på PS3 igjen. Jeg kan kanskje tilpasse meg denne uken, om tre uker, fire måneder eller aldri som det frem til nå er tilfellet med m/t. Online FPS handler utelukkende om prestasjon og moroa som kommer med det og jeg tar det så seriøst at jeg ikke kan le vekk en tabbe og ikke kan bry meg om bemerkelser i perioder med mye lag. Å forsøke å tilpasse meg er ikke tenkelig en gang uten å utforske andre alternativer og er unødvendig pes. Jeg sa at kommentaren din var unødvendig og dette har ikke endret seg, ingen vil høre "det går nok sikkert bra" eller "du blir nok vant til det" og lignende halvhjertede oppmuntringer i frustrerende situasjoner. Er det slik at kontrolleren etterhvert blir slitt og løsere, så er det kun snakk om å rotere analogspakene mye nok eller ta kverken på problemet med en gang med en "hjemmelaget" løsning. Og jeg har ikke bedt om en "perfekt" kontroller og et "pefekt" spill, DS3 er aldeles ikke perfekt, men hadde én del ved det som var perfekt eller akkurat passe for meg. Endret 25. oktober 2013 av Hazelhart Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Å tilpasse seg er et alternativ. Det enkleste. Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Å tilpasse seg er et alternativ. Det enkleste. Herregud, jeg har fortalt deg inn med teskje hvorfor dette er utelukket og har overhodet ikke lagt skjul på hva jeg mener med andre alternativer, men jeg forstår nå at du bastant nekter å forsøke å forstå hva jeg skriver og arrogant nok insisterer på det å tilpasse seg er det "enkleste" for alle. Anbefalingen din til m/t er vel også at jeg fremdeles må tilpasse meg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Dualshock er et masseprodusert produkt. De kan ikke lage en til hver preferanse. Selv synes jeg spakene er for slakke. Derfor er det greiest å venne seg til det. Et alternativ kan være å fikle, f.eks. med olje, men DS3 er ikke beregnet på å skrus fra hverandre, og det er vanskelig å sette den sammen igjen (snakker av erfaring). Hvis du ikke tenker for mye på hvor urettferdig det er at ikke Sony ringte akkurat deg og spurte hva du foretrakk, går det mye lettere. Du har valgt å utelukke tilpasning, å sitte i hjørnet med armene i kors og henge med leppa. Når du avviser et helt ærlig og streit forslag som en "unødvendig kommentar" synes jeg ærlig talt du fortjener litt tyn. Når det er sagt ville det blitt lettere for deg å dytte på spakene hvis de var lengre, forutsatt at tomlene dine er lange nok. Kanskje det finnes noen custom-spaker å bytte dem ut med. Endret 26. oktober 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå