Ernie Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har en venninne som har litt problemer med et nettverkskort i Linux. Dessverre er ikke akkurat jeg noen racer i Linux så da går spørsmålet videre til dere. Noen som kan hjelpe me.... ehem... en jente i nød? (altså hjelpen er ikke til meg, men en annen...) btw: drivere og kabler skal ha vært sjekket så det er ikke problemet. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hva er problemet? Hvilket nettverkskort er det snakk om? Hvilken linux-utgave er det? Versjon? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Svaret er: "Nettverkskortet skal være NE2000-kompatibelt, men uansett om jeg legger inn støtte i kjernen eller som modul så funker det ikke. Kjører RedHat 8.0, men egenkompilert kjerne, så det har jo ikke så mye å si." Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 modprobe ne2 kanskje, kan prøve å bytte ne2 med ne eller ne2k-pci. Elles du kan gå i katalogen /lib/modules/kernelversjon/kernel/drivers/net og sjå kva modulen heiter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå