Gå til innhold

Studere i Australia

-kate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at de tar godt i mot utenlandske studenter (antakeligvis fordi utenlandske studenter betaler blodpris). Flere universiteter har internatordninger, men det bør heller ikke være noe problem å finne noe som du kan leie privat. Nå vet jeg ikke hva leieprisene er i Sydney - da jeg studerte i Brisbane.

Forbered deg på en helt annen studiekultur, da du vil få en hel haug av assignments. :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at de tar godt i mot utenlandske studenter (antakeligvis fordi utenlandske studenter betaler blodpris). Flere universiteter har internatordninger, men det bør heller ikke være noe problem å finne noe som du kan leie privat. Nå vet jeg ikke hva leieprisene er i Sydney - da jeg studerte i Brisbane.

Forbered deg på en helt annen studiekultur, da du vil få en hel haug av assignments. :)

Er det uvanlig med mye innleveringer i Norge? Jeg har ingen referanse for hvordan det er i Norge, men her jeg studerer i UK hadde jeg en sadistisk mengde innleveringer de første to årene. Telte 29 innleveringsforsideark, men vi hadde et par uten forsideark også, så hadde vel 30+ gjennom 2 år.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Mange innleveringer er nok ikke normen i Norge nei. Typisk sett er det to arbeidskrav for å kunne gå opp til en eksamen, og dette er gjerne semesteroppgave samt en annen innleveringsoppgave. I alle fall slik jeg har opplevd det.

I tillegg er det mange valgfrie innleveringer. I Australia var de aller, aller fleste innleveringer obligatoriske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...