-kate Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jeg skal studere på University og Technology, Sydney i Australia til neste år og lurte på om noen her inne har erfaringer fra å studere der eller generelt i Australia? Hva jeg eventuellt burde vært forbredt på, litt info Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Min erfaring er at de tar godt i mot utenlandske studenter (antakeligvis fordi utenlandske studenter betaler blodpris). Flere universiteter har internatordninger, men det bør heller ikke være noe problem å finne noe som du kan leie privat. Nå vet jeg ikke hva leieprisene er i Sydney - da jeg studerte i Brisbane. Forbered deg på en helt annen studiekultur, da du vil få en hel haug av assignments. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Min erfaring er at de tar godt i mot utenlandske studenter (antakeligvis fordi utenlandske studenter betaler blodpris). Flere universiteter har internatordninger, men det bør heller ikke være noe problem å finne noe som du kan leie privat. Nå vet jeg ikke hva leieprisene er i Sydney - da jeg studerte i Brisbane. Forbered deg på en helt annen studiekultur, da du vil få en hel haug av assignments. Er det uvanlig med mye innleveringer i Norge? Jeg har ingen referanse for hvordan det er i Norge, men her jeg studerer i UK hadde jeg en sadistisk mengde innleveringer de første to årene. Telte 29 innleveringsforsideark, men vi hadde et par uten forsideark også, så hadde vel 30+ gjennom 2 år. Endret 25. oktober 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Mange innleveringer er nok ikke normen i Norge nei. Typisk sett er det to arbeidskrav for å kunne gå opp til en eksamen, og dette er gjerne semesteroppgave samt en annen innleveringsoppgave. I alle fall slik jeg har opplevd det. I tillegg er det mange valgfrie innleveringer. I Australia var de aller, aller fleste innleveringer obligatoriske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå