wafornot Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Min samsung bærbar m hybriddisk kollapset etter i underkant av en måned. Infocare som Samsung benytter seg av tok den inn og byttet hd. Etter 10 mnd får jeg ovennevnte feilmelding. For ordens skyld: PC'en har levd et meget godt liv, trygt plassert på en kommode, bare brukt av oss to voksne. Jeg logget saken via portalen til infocare m skjermdump av feilmelding. De gav meg beskjed om at de ville ta den inn for å se på den. Etter en tid får jeg en faktura som helt kort sier at "SW, ikke hw feil" og jeg kan velge om jeg vil at de skal kaste den, eller sende den tilbake (ca 1000 for diagnose og frakt) eller så kan jeg få reinnstallert os for en sum i tillegg til de andre kostnadene. Ringte Samsung for assistanse og etter lang venting får jeg følgende tilbakemelding når jeg forteller om windowsmeldingen: "å gud, har du fått virus...?" Etterpå var de krystallklare på at de ikke dekket sw-feil. Kontaktet forbrukerrådet som har brukt halvannen måned med kontakt mot Samsung Sverige og de står på at de ikke er ansvarlig for sw selv om det er bundlet med maskinen. Det bærer nå mot forbrukertvistutvalget. Mitt spm oppe i dette er som følger: Har noen erfaring fra slike saker, evt innspill? Av en eller annen grunn nekter Infocare å utlevere rapport de hevder sier at det ikke er noe feil med hd. Forbrukerrådet oppfordrer meg til å få en ekstern vurdering av maskin. Forslag til hvem mottas med takk! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Prøv å kjøre Seatools Enkelt program for å se om det er noe på disken din som er galt. Kjør en short drive self test først. eventuelt en short/long generic etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå