Zaitzev Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 For noen måneder siden flyttet jeg inn i en leilighet som, etter avtale, skulle tømmes for søppel og skrot fra forrige leietaker. På grunn av omfanget av dette fikk jeg fri husleie i et par måneder. Det var også inneforstått at kjøkkenet skulle få en full overhaling da det ikke var mulig å redde det kun med rydd og vask. Nå har det gått ganske lang tid uten at huseier har tatt tak i dette, og jeg skal også innrømme at jeg ikke har vært veldig flink til å pushe dette ytterligere. Jeg har derfor nå tenkt å ta kontakt med huseier og høre om det vil bli noe fortgang i prosessen. Det jeg lurer på, etter jeg har pratet med huseier og eventuelt sagt fra over telefon, er hvorvidt jeg har noe rett til å holde tilbake husleie/redusere betaling fram til det faktisk skjer noe med kjøkkenet. Husleien er ganske høy og det å bo i en leilighet uten fullt fungerende kjøkken er mildt sagt uholdbart. TL;DR Vil holde tilbake husleie pga manglende kjøkken/fasiliteter Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Tviler på at du får holdt tilbake hele husleien, men heller nedsatt litt. Hvor mye skal du betale i måneden? Og hvor stor er leiligheten? Edit: Hvor leier du? Endret 24. oktober 2013 av kingvild Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hva sier kontrakt, og hva har du skriftlig? Er lurt å ta slikt på mail synes jeg, da har du i det minste noe å støtte deg på, på telefon er det vanskeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå