Jan Egil Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Høst igjen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hei, Jan Egil. Dette bildet kan se ut som et stjerneeksempel på dårlig kamerateknikk, men når det er signert Jan Egil Sandstad, så er jeg sikker på at her handler det om å finne nye uttrykksformer ved å gå nye veier, - genuin kreativitet ! Dette bildet falt i smak i det øyeblikk jeg så det, og hadde det ikke vært så sent på kvelden, ville jeg tatt kameraet og gått ut i "det grønne" ! Men kanskje i morgen, - hvis været tillater ! Uansett, - jeg aner ikke hvordan du har fått det til, men umiddelbart ser det ut som om du beveger kameraet med en rimelig lang lukkertid (1/15 s). Jeg vet jeg har skrevet det flere ganger tidligere, - kanskje til kjedsomhet, men: Dette bildet, - i stort format, vil gjøre seg svært godt på veggen ! Jeg håper du ikke tar det ille opp om jeg sier at jeg har lyst til å kalle deg fotokunstner ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Takk, takk, takk, Albert.(Ser blygt ned....) Jeg syns det er artig å prøve nye ting av og til. Stor sett går det rett i toalettet, men av og til blir det noe jeg syns ser bra ut. Og for meg handler det mye om at det ser bra ut. Når det gjelder teknikken, er det egentlig ganske enkelt. Lang lukketid, beveger kameraet vertikalt mens jeg trykker ned utløseren, fortsetter bevegelsen. I etterbehandlingen justerer jeg fargetemperatur og enkeltfarger, eventuelt lys og kontrast/clarity, til jeg får frem ønsket virkning. Løp ut og prøv! Det er forbausende lett å få til noe som ser bra ut. :-). Jan Egil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg