Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Hei .

Jeg har en problemstilling som ikke er så unik etter å ha lett på nettet en stund men føler at jeg trenger råd fra andre .

Problemstillingen er som følger:

Jeg har akkuret funnet ut at min samboer igjennom snart 2 år prøver å "lure" meg til å bli far. (hun har ikke sagt noe til meg enda, men har funnet ut at hun slutter med p-pillene sine for rundt 2 mnd siden, vi har pratet om det å få barn sammen men har fått den følelsen av at vi var enige om å vente til hun var ferdig med utdanningen sin og jeg hadde fått økonomien min stabil nok til å kunne forsørge en familie tilstrekkelig nok)

Jeg er ganske rådløs her jeg sitter, for jeg har en del forhold bak meg samt at jeg har 3 barn ifra før med 3 forskjellige mødre og synes selv jeg har vært klar ovenfor henne at jeg også vil vente med å få noen fler til at jeg vet at forholdet går som det "skal" og at jeg ikke igjen får et barn som bare ser sin far hver 14dag.

Det skal sies at forholdet vårt er fylt med latter og meget lite krangling eller irritasjoner, og har vi først noen uenigheter så er det 2-3 bjeff så er vi ferdige med dette.

Jeg har blitt "lurt" før med moren til min elste sønn som sa hun var steril og ikke kunne få barn. Det skal sies at jeg elsker min sønn ifra dette forholdet like mye som de 2 andre, og har kjempet i 10 lange år for å få foreldre retten for han (går ikke inn i detaljer hvorfor men gutten blir forsømt der han er pr. idag utifra mitt perskpektiv)
de 2 andre har jeg god/grei kontakt med og er der med engang det skulle være noe.

Sånn situasjonen er pr.idag er det vanskelig for meg å se at et nytt barn vil hjelpe noen av oss, da jeg er arbeidsledig men er igang med et firma som vil kreve en hel del bortreising og mye energi og hun har 20% fast stillingsom sykepleie. Hun er klar over mine framtidsplaner ang firma og støtter meg så absolutt i dette prosjektet.
Pr.idag har vi også mye å gjøre her hjemme da leiligheten vår/min trenger en real oppussing som igjen koster mye penger og energi.

Og det skal sies at jeg er veldig måteholden ang sex av den enkle grunn at jeg er redd hun skal bli gravid, for man vet at p-piller ikke er sikre men hun sier klart at hun vil ha mer sex enn vi har pr.idag men dette går litt for lukkede ører grunnet denne frykten.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre/si uten at dette går utover forholdet?..
Noen råd/tips om hvordan jeg skal håndtere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OM hun forsøker å lure deg mener JEG at hun burde piskes og få stokkeslag daglig! Sånt er 100% uakseptabelt! Pissungeoppførsel! Jeg tipper det er vanskelig for deg, men sant å si synes jeg at om dette stemmer så burde du kaste dette forferdelige menneske til h*****e ut av livet ditt!

Enda et barn til... Med framtidsutsiktene til hektiske værdager og økonomi som definitivt ikke fordrer FLERE barn er det jo totalt galskap og på grensen til overlagt omsorgssvikt å få flere barn for deg nå. Her må du jammen se å sanke sammen noen baller og ta ansvar for situasjonen!

Edit: Det er mulig denne jenta trenger å bli fortalt at hun ikke trenger å "gi deg et barn" for at du skal være glad i henne. Du har jo en viss historikk som kan være noe forvirrende for ei ung jente...

(Jeg pleier ikke uttale meg slik som i denne posten, men jeg oppfatter det som at det trengs en kraftig wake up her)

Endret av Leo_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ta utsnitt av tre ting du nevnte i første post.

Du er arbeidsledig og hun er student, dette vil jo igjen føre til store utgifter og kanskje hun ikke får fullført skolen med en liten en som hele tiden skal ha oppmerksomhet.

Leiligheten trenger oppussing, dette sier seg selv, den eventuelle ungen må jo ha en plass å bo, bare se på alle individene som ikke vet noe bedre som melder seg på for eks "sinnasnekker'n" jeg blir rett og slett flau av å se på de. Vil du også melde deg på? :p

Aldersforskjellen er også en sak for seg selv. Har hun intrykk av at det er kult å få barn?

Hun bør absolutt tenke over situaasjonen og at du har 3 stk fra før av.

Dere bør ha en slagplan for å få barn, ikke bare ta det på sparken. Ender altid dårlig av sånt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Joda det er klart en mulighet men det vil nok være ganske "suspekt" og er redd at hun da "forsvinner" for hun vet at jeg aldri har hatt sex med henne eller noen ev eksene mine med kondom på :/

Tøffel. Mann deg opp. Kan da ikke godta noe sånt.

Lenke til kommentar

Prat medhenne, si at du vet at hun har sluttet. Spør om hun har tenkt over det. Blir vanskeligere å fullføre skolen med en liten, som påpekt over. Hun er kun 21 og har god tid på seg til å reprodusere.

Vet hun at du har blitt lurt før? Hva du syntes om det? "Er så godt å ha deg, som aldri ville lurt meg på den måten" - men da kan du ikke ta det opp. Er hun regelmessig i syklus? I så fall har hun nok el ca to uker etter første dag i siste mens ;). Meeen bedre å ta det opp enn å gamble med el.

Lenke til kommentar

Takk TOMpsy ;)

Var kvinne sist jeg sjekket.

En annen ting verdt å tenke over er at når man får barn med noen, så er man stuck med dem i maaaange år og potensielt for alltid siden man har barn sammen. Det er ikke optimalt å starte den prosessen med å bedra noen. Er bedre om begge to vil og gleder seg, støtter hverandre.

Er jo ikke som at hun er 40 og tiden renner fra henne. Skole, leilighet, økonomi - alle disse er viktige faktorer.

Nå som du vet om det, så bør du helt klart gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...