Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Veldig lav lyd

Itek

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått tak i en bluetooth mottaker til hodetelefonene mine, alt fungerer fint når jeg kobler til telefonen. Jeg har også koblet til mac uten at det har vært noe problem...

Problemet oppstår når jeg kobler til pcen min. En Dell xps 14z (L412z) med w7. Lyden er veeldig lav! Selv om jeg skrur opp volum på maks (både spilleren og windows) så er det litt under middels volum, selv om jeg ikke pleier å spille høyt.

Jeg tenkte kanskje det kunne være driver som ikke var installert, surret litt rundt med det. Så fant jeg ut at jeg likevel hadde noen drivere installert...

Akkurat nå sitter jeg her mer eller mindre som et "?" ...

Noen kloke hoder som her forslag til hva det kan være evt. løsninger?

Endret av Itek
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, søkte litt rundt, både hos Dell og hos Intel. Jeg fant og installerte noen nye drivere, testet med nye /eldre versjoner og sånt.

Lyden er iallfall bra nå, men jeg kan bare koble til rett etter at driveren er installert eller rett etter start av pc. Hvis jeg kobler fra igjen for å reconnecte, vil jeg ikke klare å koble til.

Kan forsatt koble til telefonen uten problemer...

Definitivt et driverproblem! :(

Edit:

Okei, da har jeg funnet ut at nettverkskortet ikke er helt oppe og går når jeg spiller av musikk via bluetooth :/

Jeg kommer ikke lengre enn dette :

post-214279-0-61868700-1382825146_thumb.jpg

Ser ut som jeg bare har en mulighet, skaffe meg en bluetooth-dongle som klarer å sende musikken til hodetelefonene.

Evt gir jeg bare opp. Dette var uansett ment som et prosjekt. Selv om jeg ikke trodde at det skulle stoppe her. Jeg kjøpte nemlig en a2dp bluetooth mottaker på eBay, billigste jeg fant. Loddet på minijack og batteri og stripset det til hodetelefonene for å se om det fungerte. -noe det gjorde :)

Trådløse hodetelefoner er jo superdigg da, så får se hva som skjer i framtiden...! ;)

Endret av Itek
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...