Gå til innhold

Er det galt å reise til Syria av idealistiske grunner?

Borgerkrigen i Syria  

30 stemmer

1. 1. Hva er ditt syn på at vanlige borgere evt. deltar i utenlandske konflikter?

• Det er uforståelig at noen vil det, og burde være forbudt og straffbart uansett
      3
    • Får være opptil hver enkelt om de vil risikere livet sitt for en sak de tror på
      25
    • Det er greit å delta, så lenge det gjelder konflikt som Norge ikke er militært involvert i
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leiesoldater sloss først og fremst kun for pengers skyld. Syria-frivillige derimot, kjemper hovedsaklig av ideologiske årsaker.

Forøvrig er det ingen som hindrer deg i å melde deg som frivillig kriger til Assad-regimets væpna grupper, hvis du virkelig ønsker å bekjempe disse typene du misliker?

Som om ikke religiøse ikke vet hva penger er....så rablende naiv du er.

Assad er nå i allefall bedre for minoritetene enn de gale sunniene.

Så for "nordmenn" uten relasjon til Syria overhode ønsker jeg skutt kjapt. Som de fleste blir, siden det er få som liker leiesoldater, uansett hvor grusom konflikten måtte være.

Lenke til kommentar

Personer som gjør dette og ikke har norsk statsborgerskap bør ikke slippes inn i landet igjen. Om man reiser fra et land som flyktning for å bosette seg i annet land for å få et nytt og bedre liv, skal en ikke reise tilbake til problemene. Da er man ikke så mye flyktning som man gir utrykk for.

Folk som reiser tilbake til problemene er som regel bråkemakere, som vi vil få problemer med å håndtere her hjemme når de kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Syrere som drar kan jeg forstå. Alle andre bør skytes og dumpes i en grøft som leiesoldater de er.

latterlig. nice going buddy, lær den moralen til dine stakkars barn :)

"alle som gjør dumme ting skal drepes"

anyway, la nå dem få gjøre det de vil. det er uansett deres valg og konsekvenser. det er ikke andres problem. mens de kanskje dør med en gang de går av flyet sitter vel du og spiser snacks og drikker fuckings cola. no problemos

Om jeg skulle dratt ned dit, ville det vært for å heller hjelpe barn og andre ofre.

men jeg er fornøyd her uansett. og nei jeg er ikke muslim eller innvandrer, jeg er kristen og norsk statsborger. adoptert. så jeg hadde ikke dratt ned dit for ekstremistiske religiøse allah-bullshit årsaker

Endret av SonicDragon
Lenke til kommentar

latterlig. nice going buddy, lær den moralen til dine stakkars barn :)

"alle som gjør dumme ting skal drepes"

Som man sår, høster man. Intet nytt under solen at leiesoldater er det laveste av det lave man får tak i.

Om de blir tatt knekken på, så drar jeg opp nargilaen. Smattende og smilende.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Som man sår, høster man. Intet nytt under solen at leiesoldater er det laveste av det lave man får tak i.

Om de blir tatt knekken på, så drar jeg opp nargilaen. Smattende og smilende.

leiesoldater behøver ikke nødvendigvis å gjøre onde gjerninger, jeg mener nå at mordere og diktatorere er lavere. kanskje prostituerte.......ikke at de er onde men

nargilaen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...