rOflcOptEr-- Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Heisann, jeg har ett problem med min tv som har irritert meg en stund nå. Jeg har koblet sammen pcen og tven med en HDMI-kabel, og jeg bruker å se en del fotballkamper på TV2 Sumo. Men uansett hva jeg gjør så lagger bildet. Når jeg ser kampen på pc-skjermen har jeg ikke det samme problemet. Noen som har noen tips til innstillinger som kan fikse dette? Eller tror dere problemet ligger i pcen eller HDMI-kabelen? Info: TV: Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46ES8005 Skjermkort på PC: Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Endret 24. oktober 2013 av Kallehelle Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hadde samme problemet når jeg fikk min panasonic plasma i hus. Problemet hadde ei enkel løsning for min del. Hos meg var der instilling som het noe sånn som "mpeg smoother" eller noe i den gata. Med en gang den ble deaktivert forsvant all hakking på video fra PCen. Så forsøk å slå av alle såkalte bildeforbedrings-algoritmer. Ganske sikker på at problemet ligger der. Lenke til kommentar
rOflcOptEr-- Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Okey, har mye rart på den tven min. Nå prøvde jeg å skru av "Digital Støyfri Visning" og "MPEG-støyfilter". Tror de ble litt bedre vertfall. Får vente til jeg skal se en kamp og vurdere da! Lenke til kommentar
rOflcOptEr-- Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Synes ikke at det funket så veldig bra. Noen som har noe andre tips? Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Synes ikke at det funket så veldig bra. Noen som har noe andre tips? BildeinnstillingerHer er de innstillinger vi fikk etter kalibrering for normal lys stue: Bildemodus: Film Bakgrunnsbelysning: 13 Kontrast: 80 Lysstyrke: 45 Skarphet: 20 Farge: 50 Nyanse: 50/50 Skjermjustering: Skjermtilpasning Avanserte innstillingerSvarttone: Av Hudfarge 0 Bare RGB-modus: AV Hvitbalanse:R-økning: 24 G-økning: 26 B-økning: 8 R-kontrast: 23 G-kontrast: 25 B-kontrast: 28 Fargerom: Auto 10 p Hvitbalanse: AV Gamma: +1 Ekspertmønster: Av Svartforsterker: Av BildealternativerFargetone: Varm1 Digitalt støyfilter: Av MPEG-støyfilter: Av Svartnivå for HDMI: Normal Motion Plus: Av LED Motion Plus: AV Henta dette fra: http://www.hardware.no/artikler/samsung-ue55es8005/108820/3 Regner med 55" og 46" utgavene er så å si 100% like utenom størrelsen Edit: Ser ut som det er lite sannsynlig problemet ligger i tv`en din, ser ut som mange har samme problem med tv2 sumo: https://www.google.no/search?q=lagg+p%C3%A5+tv2+sumo&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=pYWCUsS5EaSg4gSP0YHoCg Endret 12. november 2013 av Leffi78 Lenke til kommentar
rOflcOptEr-- Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 Har faktisk ikke sett dette før nå, så tusen takk for svaret! Har nå fått egen TV2 Sumo app også, så da bedret det seg med en gang. Kan være at pcen min ikke taklet det rett og slett! Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Ingen vits å kopiere kalibrerings instillingene fra en tv til en tv. Ingen 2 tver opfører seg det samme ,0store forskjeller på komponent kvaliteten fra fabrikker selv i samme tv serie, så å bruke andres instillinger kan faktisk forverre bilde kvaliteten på egen tv. Lei en kalibrerings mann eller ta en kalibrering light med en test bd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå