handyandy93 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Heisann! Jeg skal skrive rapport etter en målelab i maskinlaben. I oppgaveteksten står det at vi brukte både måleur og mikrokator, men etter å ha sett litt på bilder av disse, forstår jeg ikke forskjellen på dem. Har noen lyst å gi en kjapp forklaring? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) En mikrokator er vel spesielt beregnet til å måle kast og små avvik, noe et måleur også gjør... Et måleur har litt større måleområde og er derfor ikke like spesialisert. Du kan feks. henge på ekstrautstyr på måleur for å måle innvendige mål. Hvorfor du skal bruke begge, når et måleur ofte gjør begge jobbene vet jeg ikke. Endret 24. oktober 2013 av madammim Lenke til kommentar
handyandy93 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Ok. Tror kanskje læreren bare har brukt en gammel oppgavetekst, for jeg kan bare erindre å ha brukt måleur av disse. Takk for oppklaringen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå