Gå til innhold

Muggsopp i veggen!

h2233

Anbefalte innlegg

Jeg ommøblerte soverommet mitt idag, og fant muggsopp en kvart meter oppover veggen bak klesskapet mitt...

Snakket nettopp med utleieren, og han sa han skulle komme innom i morgen for å VASKE DET BORT!? Burde han ikke rive ned hele veggen for å finne ut hvor det kommer fra?

Jeg flyttet inn for en mnd siden, og da var det ingenting der.

Er det noen her som har peiling på hva som egentlig burde gjøres?

Jeg nekter å tro at det hjelper å bare vaske veggen litt.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hva som er overflatematerialet, men du har helt rett i at det nytter lite å bare vaske over. Hvis det går i dybden kan du kun knekke de som er i overflaten med klorin, men som regel blusser det bare opp igjen.

Det bør egentlig gås over av noen som har kompetanse på det. Helsekonsekvensene dette kan ha for deg er store og skaden det kan ha på huset er også betydelig, så alle tjener på å kartlegge og behandle dette ordentlig.

Lenke til kommentar

Han som leier ut til deg burde være mer ansvarsfull og gjøre noe mer enn å kun vaske bort muggsoppen! Slike sopper kan være helseskadelig over lenger tid og risiko for at det skal blusse opp igjen er svært stor.

Han sa det har vært et problem med soppen på det rommet i flere år, så da forstår jeg ikke at han bare kan la det være og vaske litt av og til.

Jeg får vel legge til en liten løgn og si at jeg allerede har blitt dårlig, og at jeg flytter ut asap om han ikke får fjernet det helt.

Lenke til kommentar

Er sånn her vi leier også. Står sengen for nære veggen så blir det fukt og mugg bak senga.
Var sånn et sted jeg leide før også. Det værste er at jeg er tømrer, så jeg burde vite årsaken, men fulgte ikke særlig godt med på skolen :tease:

Står litt om det her.
Da er nok årsaken hos oss høy luftfuktighet da vinduet står oppe hver eneste natt året rundt (har hatt vann i glass som frøys til is i vinduskarmen forrige vinter, liker og ha det kaaaldt! :tease: )

Edit: Dromle var kjappere enn meg.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Er sånn her vi leier også. Står sengen for nære veggen så blir det fukt og mugg bak senga.

Var sånn et sted jeg leide før også. Det værste er at jeg er tømrer, så jeg burde vite årsaken, men fulgte ikke særlig godt med på skolen :tease:

Står litt om det her.

Da er nok årsaken hos oss høy luftfuktighet da vinduet står oppe hver eneste natt året rundt (har hatt vann i glass som frøys til is i vinduskarmen forrige vinter, liker og ha det kaaaldt! :tease: )

Edit: Dromle var kjappere enn meg.

Haha, jeg blir litt glad når jeg hører at jeg ikke er den eneste som har det sånn.

Neste gang jeg flytter, skal jeg i hvert fall ikke bo i et 130 år gammel hus... Æsjæsjæsjjj

Takk for svar, alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...