Cet Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Hei.Trikset med dualboot for en liten uke siden og installerte Ubuntu 13.10 på en egen ssd disk. Ble fort kvalm av det, og formaterte disken gjennom disk management i windows. Problemet mitt nå er at ubuntu booten fortsatt vises i windows boot manager ved oppstart. Når jeg velger den kommer det bare en feilmelding fra windows at denne booten ikke funker og at jeg må bruke "reparer datamaskinen" fra windows plata. Har prøvd følgene;Formatere disken ubuntu ble installert på, flere ganger. Kjøre repair fra recoverydisk og vanlig windows disk.Kjøre bootrec.exe og Bootrec /mbrSlette bootup valget i boot-kategorien i msconfig, men der vises den ikke engang..Har alltid kunne fikse dette med å fjerne optionen i msconfig..Hjelp! Takk. Endret 24. oktober 2013 av Rasskrabbe Lenke til kommentar
Unubtan1um Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Problemet ditt ligger på din primery disk som er satt som første boot. OG det er den boot manageren du må "nulle" ut. har du prøvd bootrec /fixboot and bootrec /fixmbr ?? hvis det ikke funker prøv: /ScanOs. Scans all disks for Windows installations and displays them to you. /RebuildBcd. Scans all disks for Windows installations and prompts you to pick the ones you want to add to the BCD. Lenke til kommentar
Cet Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Prøvde faktisk alle dem også ja. Lenke til kommentar
Unubtan1um Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) HUmm... Ta en titt her å se om det er noe hjelp der som kan hjelpe. http://www.sevenforums.com/tutorials/2288-windows-boot-manager-delete-listed-operating-system.html Spes bruk av bcdedit. Endret 24. oktober 2013 av Unubtan1um Lenke til kommentar
Cet Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Hei, takker for svar. Fant det ut selv Tok backup av alt jeg trengte, kjørte en live session av xubuntu og fjernet alle partisjoner på diskene gjennom gparted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå