Gå til innhold

Anbefale en bærbar til meg?

paxifaxi

Anbefalte innlegg

Hei!

Er blitt ganske uerfaren på hva som er å velge mellom av bærbare PCer, og hva jeg skal se etter. Håper derfor noen vil hjelpe meg med å finne en god pc som passer min bruk.

Jeg har for tiden en HP pavilion dv6 som er noe av det værste jeg noen gang har hatt. Den blir rykende varm for ingenting, og jeg har nå innsett at jeg må bytte den ut før den plutselig slutter å virke.

Ønsker:

- prisklasse: 7-13000

- minimum 15" skjerm, uten gjenskinn, full HD

- må ikke bli varm ved høy belastning, og viften må takle at jeg har den i fanget

- stillegående

- takle photoshop, spill som wow og sims uten å klage

- gjerne touch, men de jeg har funnet har jeg syntes har vært for små skjermer

- HDMi- utgang

- batterilevetid er ikke viktist, da jeg vil bruke den mest hjemme, men selvfølgelig pluss om den takler litt

Tror jeg har dekket det meste nå. Det viktigste er at den er stillegående og ikke blir varm ved belastning, i tillegg til at den takler photoshop/noen år gamle spill.

Håper på noen gode innspill. :-)

Forresten, det er viktig at den holder lenger enn 2 år. Denne jeg har nå er vel ikke det engang, og den burde vært byttet ut for ett år siden.

Endret av paxifaxi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har denne og er ekstremt fornøyd :D den er ikke unormalt tykk, den er stillegående. Den blir selvfølgelig varm når jeg spiller crysis 3 og slikt, men ikke så varm at jeg klager på det. Nå sitter jeg i sofaen med den på fanget og den er stillegående. Batteriet er ikke akkurat imponerende, den varer et par ti,er, men det er det :p dro forresten ut strøm-kabelen nå for å sjekke hvor lenge det står at den holder ut og da slutta vifta å gå :p så den lager ikke en eneste lyd akkurat nå, vifta går tydeligvis automatisk i 1. gir når den er kobla til strøm.

Det står at den skal holde ut i 3 timer og 43 minutter, men jeg tror den er litt optimistisk :)

Lenke til kommentar

sitter her med en multicom PC som jeg er superfornøyd med. dette er kraftige og stabile PCer. noen av dem kan bråke litt. det varierer med bruken du har. ved normal surfing og "kontor arbeid" lager den ikke en lyd. det kommer noe susing ved tunge oppgaver der den bruker det dedikerte grafikkortet men ikke noe du ikke overdøver med normal spill lyd.

i din prisklasse ville jeg anbefalt http://www.multicom.no/Kunshan-P170S-17e3-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-180GB-SSD-750GB-Hdde-GeForce-GTX-770M-3GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10625759 om den ikke faller i smak ville jeg sett på de andre maskinen til multicom. husk at dem ikke leveres med OS så du må kjøpe en lisens til windows.

Lenke til kommentar

Spilling/photoshop når du har en maskin på fanget er en generelt dårlig ide da det blokkerer luftinntaket under. Surfing/film bør gå greit.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=794542

Jeg ville vurdert denne. Den er enda ikke på markedet, så det er uvisst hvordan varme og støy er, men om den er lik forgjengeren N56VZ så er den blant de bedre. Pen design, god matt FullHD skjerm, greit skjermkort (GTX 760M), siste generasjon intel CPU osv.

Regner med du er klar over at omtrent alle touch skjermer har blank/reflektiv overflate. Så ønsker du touch må du stryke "uten gjenskinn" kravet ditt.

Levetid er det vanskelig å si noe om på forhånd, men asus maskiner er generelt helt greie maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en VD 6 og problemet der er ikke varme, men en vifte som bråker noe sykt så jeg skjønner at du bytter den ut av den grunn, men ellers så er pcen enormt kraftig syntes jeg samt at den har holdt det meste. Når det gjelder ny pc, bærbar så ville jeg ha kjøpt en ASUS eller ACER fra komplett. Se litt innpå der og på produktifon. Det anbefaler jeg deg å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...