Gå til innhold

Ønsker tilbakemeldinger til utvalgte PC deler

Anbefalte innlegg

Ser ut som en fin alrounder det der, men når du først skal brenne av 20 lapper kan du like så godt ta en 512GB Samsung SSD (eller tilogmed en 1TB variant). Mer bang for buck og 256GB kan fort bli i minste laget.

Ville også valgt "proffere" keyboard og mus, men kan ikke anbefale noe der akkurat nå da jeg selv tester litt nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andrull: Hel PC fra egenvalgte deler, mindre nettbutikk tror jeg, på et tidlig marked uten dagens konkurranse. Tror det er lettere om man treffer på sjef eller salgssjef med eposten. Har også opplevd å IKKE få rabatt. Uansett utenfor min komfortsone som typisk nordmann.

Lenke til kommentar

Spydig? Bør kanskje finjustere ironisensoren, for jeg prøvde verken å være ironisk eller spydig, eller noe slikt. :) ja, det var helt og holdent en overraskelse at slikt gikk an i nettbutikker. :omg:

Jeg kjenner flere i nettbutikk/butikk, og har selv jobbet flere år i en stor elektrobutikk, og pruting generelt sett har aldri vært noe tema og var en sjelden vare (som regel personer fra andre kulturer, og noen eldre som kjøper store kvantum som spør om dette). Og når noen først spurte så har jeg som regel sett rart på dem /nektet dem det. Ja, det kunne vanke stygge blikk og litt kjeft om slikt forekom og man ikke hadde en meget god unnskyldning. Med de få kronene man tjente på flere av tingene så var det nesten komisk hva noen trodde de kunne prute (og som de mente at vi tjente). :rofl:

Ja, bortsett fra når man kjenner personen, da er det som regel mulighet å få til spesielle avtaler.

Av den grunn så komemr det som en overraskelse at slikt gikk ann på nettbutikker. Spesielt siden avansen på det meste av slikt datautstyr er latterlig lav. Da føles det mer naturlig å spørre om rabatt på brødet og melka på butikken, eller klesbutikker som vel har rimelig rå avanse. (ikke at jeg har prøvd å prute på verken)

Hehe, skjønner. Veldig interessant. Ca hva kjøpte du, og hvor mye kjøpte du ca for da? Noen spesielle nettbutikker dere har vært borti som godtar slikt?

Har selv handlet en del i store kvantum og det er mange som faktisk har sagt nei, da har jeg bare rett og slett gått til neste forhandler og spurt. Når jeg handler ligger det en plass mellom 30 og 40 lapper, og for min del synes jeg det er verdt det om jeg kan få ett par tusen i rabatt.

De siste 3 eller 4 ordrene mine har jeg gått ut med noen tusenlapper spart, mulig at handlelisten til trådstarter er for liten, men burde være mulig å hente noe

Lenke til kommentar

Har selv handlet en del i store kvantum og det er mange som faktisk har sagt nei, da har jeg bare rett og slett gått til neste forhandler og spurt. Når jeg handler ligger det en plass mellom 30 og 40 lapper, og for min del synes jeg det er verdt det om jeg kan få ett par tusen i rabatt.

De siste 3 eller 4 ordrene mine har jeg gått ut med noen tusenlapper spart, mulig at handlelisten til trådstarter er for liten, men burde være mulig å hente noe

Helt enig! Send handlelisten til salg og be om et tilbud. Det koster ikke noe å prøve. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...