ponas Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hei! Jeg har nå fått installert to harddisker som jeg hadde i min gamle PC. Planen er at jeg nå skal sette disse to harddiskene, som ikke er oppstartsdisker, opp i RAID 1. Det jeg ser at de fleste bruker RAID kun på oppstartsdisker. Det går vel an å bruke selv om man ikke skal bruke de til dette? Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Ja , fullt mulig. Jeg bruker selv en SSD til OS + 2 hdd satt opp i RAID 1. Du kan sette opp raidet i Intel BIOS ( ikke den vanlige BIOS'et) På mitt HK kommer du inn på BIOS ved å trykke ctrl + I etter POST ( det er mulig du må gjøre det på en annen måte ) Det ser ut omtrent slik : Diskkontrolleren min er også satt opp i RAID. Dette gjøres i den vanlige BIOS. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Alternativt så kan du bruke software-raid, så slipper du å binde diskene til diskkontrolleren din, sånn i tilfelle den dør. I linux vil du da bruke "mdadm", mens windows enkelt kan sette dette opp i "Disk Manager". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå