morgan_kane Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Heisann, nå har det gamle bilbatteriet begynt å svikte og jeg trenger derfor et nytt. Hvilket type batteri anbefales? må jeg kjøpe akkurat lik størrelse som det gamle? og hvor mange amper bør det være? Bilen brukes i troms og nord troms. Opel Astra 1.7 tds 1997 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Om du ikke har hatt problemer med strømmen tidligere, så vil jeg anbefale deg å holde deg til den originale kapasiteten/dimensjonen, altså det bilen leveres med som ny. Biltema sin "dyreste" serie er et godt utgangspunkt. På nettsiden deres kan du legge inn regnr på bilen og få opp anbefalte batteri. Det dyreste de har der, evt et tilsvarende fra en litt dyrere serie som de har på Biltema, og du er nokså sikret. 1 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Heisann og takk for svar, hadde ikke tenkt på biltema sitt nummersøk før du sa det Jeg fikk opp dette batteriet når jeg søkte på bilen min: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/SOLV-KALSIUMBATTERIER-12V-74AH-802742/ Regner med dette holder mål, men er usikker på de orginale spesifikasjonene på batteriet matcher dette. Skal sjekkes ut flr kjøp Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 ser det batteriet kan levere 550 a, mens det på biltema kan levere 750, dette har vell ikke noe å si? bilen trekker jo ikke mer en den trenger antar jeg. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 bilen trekker jo ikke mer en den trenger antar jeg. Det stemmer, og Biltema sine batterier er mer enn bra nok for de fleste, og gir mye for pengene. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Det stemmer, og Biltema sine batterier er mer enn bra nok for de fleste, og gir mye for pengene. hei igjen, nå var biltema fri for det batteriet jeg linket til, får ikke inn før mandag. Er det noen som vet om bra batterier som selges på bensinstasjoner etc? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Da batteriet i min Peugeot takket for seg, kjørte jeg til nærmeste verksted. Det var et Alfa Romeo-verksted, men de fant riktig type. Hyggelig og hjelpsom betjening. Jeg tror de fleste batteriene er bra nok. Noen er kanskje litt bedre. Jeg vet ikke. Jeg tror hovedforskjellen er prisen. Batterier på en bensinstasjon har kanskje stått lagret lenge. Jeg tror ikke mange kjøper batteri på bensinstasjon. Men du kan jo sammenlikne Meca, Bilxtra, Bilia osv på nettet. Endret 24. oktober 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hvis det er cca som er oppgitt såpass mye høyere på det andre enn det originale er dette bare positivt. Det gjør rett og slett at du har mer juice å gi når det er grisekaldt og jævlig ute. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Kan ikke huske sist gang jeg så en bensinstasjon som solgte batterier. Bensinstasjon anno 2013 = gatekjøkken med bensinutsalg. Biltema batteriene er gull. Streiker de så får du nytt hvis du klager. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Kjøp Biltema batteri, de duger like godt som andre batterier (min erfaring) bare billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå