Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt bilbatteri, hvilken type?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke har hatt problemer med strømmen tidligere, så vil jeg anbefale deg å holde deg til den originale kapasiteten/dimensjonen, altså det bilen leveres med som ny. Biltema sin "dyreste" serie er et godt utgangspunkt. På nettsiden deres kan du legge inn regnr på bilen og få opp anbefalte batteri. Det dyreste de har der, evt et tilsvarende fra en litt dyrere serie som de har på Biltema, og du er nokså sikret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann og takk for svar, hadde ikke tenkt på biltema sitt nummersøk før du sa det :)

Jeg fikk opp dette batteriet når jeg søkte på bilen min: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/SOLV-KALSIUMBATTERIER-12V-74AH-802742/

Regner med dette holder mål, men er usikker på de orginale spesifikasjonene på batteriet matcher dette. Skal sjekkes ut flr kjøp :)

Lenke til kommentar

Da batteriet i min Peugeot takket for seg, kjørte jeg til nærmeste verksted.

Det var et Alfa Romeo-verksted, men de fant riktig type. Hyggelig og hjelpsom betjening.

Jeg tror de fleste batteriene er bra nok. Noen er kanskje litt bedre. Jeg vet ikke.

Jeg tror hovedforskjellen er prisen.

Batterier på en bensinstasjon har kanskje stått lagret lenge. Jeg tror ikke mange kjøper batteri på bensinstasjon. Men du kan jo sammenlikne Meca, Bilxtra, Bilia osv på nettet.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...