Gå til innhold

Lyd gjennom stereo og ut av hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet anlegget til datamaskinen og bruker video utgangen til å koble til hodetelefonene. Det jeg lurer på er om lyden blir dårligere av å først gå gjennom et anlegg. Vil jeg få bedre lyd ved å koble hodetelefonene direkte til lydutgangen på lydkortet. Har et skikkelig carppy anlegg. Soundblaster 4.1 Digital lydkort og KOSS UR.40 hodetelefoner. Vil jeg få bedre lyd gjennom hodetelefonene hvs jeg f.eks kjøper meg et bedre anlegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lyd kan ikke bli bedre enn sin "source". jo nermere du kommer "sourcen",

jo bedre. men skjønner ikke helt spørsmålet. videoutgangen er for bildet

og lydutgangen er for lyd. mener du videoutgangen på annlegget?

jeg ville koblet hodetelefonene til lydkortet. så slipper signalet å gå

gjennom kabelen til lydanlegget ditt.

Lenke til kommentar

Jeg kjører mine UR 20 igjennom anlegge først, føler lyden blir bedre og kan stille lyden høyere. Når jeg har de via høytalerene min så kan jeg stille høyere, har jeg det like høyt bare rett via pc-en er lyden skurrete. kansje hodetelefonner også trenger strøm :shrug: , som de får viss de er kobla via høytalerene :shrug::p .

Lenke til kommentar

Det er svært få av dagens lydkort som har egen headphones utgang. Det vanlige er en line-out, en line-in og en mic-in. En line-out er ikke beregnet for å koble hodetelefoner til, og vil derfor ikke levere ideel lyd i slike. Kobler du derimot line-out til nær sagt hvilken som helst enhet som har en hodetelefon utgang (phones heter som regel en slik plugg) så er denne utgangen beregnet på hodetelefoners last (impedanse) og leverer derfor riktig signalstyrke for å få god lyd i hodetelefonene. Derfor vil du ALLTID få bedre lyd ved å koble hodetelefoner til "Phones" utgang enn om du kobler de på "Line-out/Front-out" på lydkortet. Potensielt kan faktisk hodetelefonene skade line-out utgangen pga. feil impedanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...