Gå til innhold

Hjelp meg å finne en ny Android-telefon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter en ny mobil, da min nåværende SGSII begynner å slite litt vel mye.

Etter å ha prøvd S4 likte jeg det meste ved den, unntatt størrelsen. Den er alt for stor for mine hender. Jeg liker å komfortabelt kunne bruke en hand på mobilen når jeg skriver meldinger, surfer eller spiller.

4G er vel ikke et must, mer en kjekk ting.

Det viktigste for meg er Android og muligheten for å oppdatere til de nye versjonene (både de som er ute nå og de som kommer), gode høyttalere (vel, like gode som SGSII og gjerne bedre), godt kamera, NFC, DLNA, godt modem og GPS, ikke større skjerm enn 4,5", brukbart batteri (i alle fall sånn at jeg kan bruke BlueTooth / WiFi / 3G (evt. 4G) i noen timer uten å måtte ha telefonen til lading samtidig), støtte for SDXC-kort av varierende størrelse, rask, nok minne og intern lagringskapasitet (så jeg slipper å måtte flytte alle apps over til SD-kortet hele tiden), en skjerm som tåler mye (GorillaGlass?), ikke er for klumpete, god byggekvalitet, fin skjerm, og mulighet til å få i sort / marineblå (hvitt / sølv / sterke farger står ikke til noe jeg har).

Er jeg kresen? Kanskje, men det får så være.

Eksisterer en slik mobil, eller må jeg bare slite videre med SGSII-en?

For øvrig, makspris på 5000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste mobil / elektronikk butikker har denne til utstilling :)

Etter hva jeg kan se på kravene dine, møter den alle unntatt minnekort. Men dette ser jeg ikke på noe problem da du får enten 32 eller 64 gb internt.

Har den selv og kunne ikke vært mer fornøyd :)

Lenke til kommentar

64 GB internt virker litt lite. Jeg har 16 + 64 på SGSII-en og den er full av apps og musikk. Mest musikk, siden jeg bruker mobilen som musikkavspiller etter at jeg pensjonerte Zune-en.

Det beste hadde vært 64 GB integrert + mulighet for et SDXC-kort i tillegg.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har en SGS2 jeg også og er på utkitt etter noe lignende. Har lyst på noe med et godt kamera

men vil helst ikke gå bort ifra Android.

De jeg syns virker interessante:

Desverre er ikke Sony sin tilgjengelig her til lands enda og syns Lumia 1020 blir litt dyr, bred og er ganske skeptisk til Windows Phone.

HTC One til den prisen er veldig fristende, nesten så jeg slår til med en gang. Sony Xperia ZR er også en god kandidat, har du sett på den?

Forrige helg var jeg veldig nære ved å kjøpe LG G2 da Elkjøp hadde den til 3990,-, men syns det blir litt unødvendig da jeg allerede

har en Galaxy Tab 7.7 jeg bruker ganske mye.

edit: Kjøpte like godt en HTC One jeg..

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...