Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har problemer med wifi "dongelen" Netgear a6200. Den stopper å virke 3-4 ganger for dagen. Løsningen så langt er at jeg drar ut dongelen og setter den på plass i USB kontakten så er alt normalt igjen.

Hvordan kan jeg få dette stabilt?

Jeg har lest litt igjennom forumet her, og tatt bort haken for wifi strømsparing. Det hjalp ikke.

Litt informasjon om hva jeg har:-
Altibox 40/40 (alt var bedre før unntatt hastigheten)
Asus RT-N66U Dark Knight (systemet står i bridge)
Netgear A6200 wifi dongel.
Windows 8 (oppgradert til w8.1)

Når dongele slutter å virke så har jeg fortsatt kontakt med routeren, men da som "begrenset".

Noen som har tips eller løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips!
Nå har jeg prøvd, men jeg finner ikke helt ut hvor jeg skal skriv dette inn. Jeg er sjarmerende tilbakestående når det kommer til data(er mest tut og kjør).

Jeg fant frem til dette internet protocol version 4 og skrev inn informasjonen på egenskaper, men det gikk ikke helt slik jeg ønsket. Tilgangen ble begrenset, så jeg måtte velge automatisk igjen.

Har du mulighet for en "dummies" guide for meg?

Endret av Lofotr
Lenke til kommentar

Altibox 40/40 (alt var bedre før unntatt hastigheten)

Asus RT-N66U Dark Knight (systemet står i bridge)

Du har satt Asus routeren i AP modus, istedet for å bridge hjemmesentralen? I såfall har du driti deg bra ut... :tease: Det skal være omvendt - du bridger hjemmesentralen og setter opp Asusen som vanlig router... Så kan du prøve adressene til Jan en gang til.... ;)

Lenke til kommentar

Ja det har jeg faktisk :-)

Her: http://la7dfa.com/hw-no.html#ip

Christian er inne på noe han også. jeg leste ikke alt du skrev, så la ikke merke til det.

Du vil få best stabilitet ved å sette sentralen (routermodem) i bridge og så bruke Asus i routermodus med UPNP aktivert.

Svjv er det ISP som må bridge sentralen din.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Hvis hjemmesentralen din står i bridge, så skal IP konfigen som Jan skrev, fungere fint... Har koblet kabelen mellom routeren og sentralen i WAN porten på routeren eller en LAN port? Hvis den står i en LAN port, så er det ikke noe rart det ikke fungerer... Flytt den til WAN porten, så skal det gå

Lenke til kommentar

Alt er koblet riktig. Problemet var wifi dongelen som koblet ut i hytt og gevær.

Jeg har koblet meg opp slik Skrotnes foreslo og nettet er her. Så får jeg ta tiden til bruk for å se om det blir stabilt.

Tusen takk for hjelpen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

hei igjen.
Jeg må sette opp en maskin til på samme måte. Jeg prøvde å skrive inn de samme ip-tallene som jeg allerede har på en annen maskin, men da ble det krasj. Hvilke andre tall må jeg forandre og til hvilke for at det ikke skal krasje?

Lenke til kommentar

Ja, fikk feilmelding på DHCP, men det ordnet seg selv.

Det ble ikke stabilt. Jeg må fortsatt rykke ut wifi dongelen og sette den på plass for å få internett igjen.

Er det ikke lettere å sette fast ip på routeren enn på hver enkel datamaskin. Fire maskiner i bruk og kun to som er vanskelige å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...