Kurio Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Så ser du på PCBen til Titan og sammenligner med PCBen til 290X og oppdager at Titan er laget av melis mens 290X er laget av herdet stål. Men dette er da ingen nyhet. AMD har som regel hatt PCBer som tåler ufattelig mye varme og kjøler vesentlig bedre enn hva Nvidia har kommet med. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Så ser du på PCBen til Titan og sammenligner med PCBen til 290X og oppdager at Titan er laget av melis mens 290X er laget av herdet stål. Når Titan takler 1.3 volt, så holder det lenge for de fleste Lenke til kommentar
inmo Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Så ser du på PCBen til Titan og sammenligner med PCBen til 290X og oppdager at Titan er laget av melis mens 290X er laget av herdet stål. Å eg ser hvilket nivå du er på. Så lavt klarer jeg ikke siden det ikke ligger i min natur. Som en sier "ja ok" Lenke til kommentar
C64C Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Det er to ting som slår meg her: 1) Det er godt med konkurranse på det åpne markedet slik at prisene senkes for oss forbrukere. 2) Med kun to parter, blir det steile fronter og en veldig polarisert debatt. Jamfør denne tråden og amerikansk politikk. 3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 En ting slår meg, og det er at de helt sikkert har brukt samme materialer å bygge PCB-en av, og materialbruken i kjøleren hovedsakelig er aluminium på begge, så det er bare å slutte å krangle om det. At utseendet på Titan også har litt aluminium har jo ikke noen annen hensikt enn design. Men at MOSFETene, kondensatorene og spolene (VRMen altså) ikke er fryktelig overdimensjonert på Original GTX 780 og Titan, er det derimot en del sannhet i. Men dette finner du forbedret på revisjon 2.0 og classified, lightning etc. Dog, credds at AMD tør å velge kvalitet her fra første kort. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Åh håper korta kommer i morgen, gud hjelpes. Jeg trenger vannblokker og, håper Techbay får inn snarest... Lenke til kommentar
Horge Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Det er to ting som slår meg her: 1) Det er godt med konkurranse på det åpne markedet slik at prisene senkes for oss forbrukere. 2) Med kun to parter, blir det steile fronter og en veldig polarisert debatt. Jamfør denne tråden og amerikansk politikk. Særlig punkt 1 er det vrient å forstå at ikke folk tar mer inn over seg. Selv om man heier på det grønne laget, så er det jo bare supert at de røde har en verdig motstander. Takket være at 290x yter som den tilsynelatende gjør, så har de andre vært nødt for å senke prisene, og de kommer med en "ny" modell for å møte konkurransen. Hadde 290x vært dårlig, så hadde man ikke fått tilsvarende priskutt eller fart på produktlanseringen i den andre leiren. Det er med andre ord en fordel for alle parter, og særlig oss forbrukere, at begge aktører gjør det bra. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Tror dere Asus vil komme med DirectCU versonen før jul? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 290X-kjøleren er i alle fall ikke plastikk. Kortet er ganske tungt, og kjøleren inneholder lite plastikk. Bråker gjør den riktignok, akkurat som de foregående referansekjølerne til AMD. Vifta på 70% og opp er uutholdelig for min del Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Ser ut som det er helt samme kjøler som 7970 har. Da kan jeg skrive under på at de er ganske solide saker. Har tross alt 2 stk liggende i en pappeske her. Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 http://www.youtube.com/watch?v=NpD_r53qxJc&feature=c4-overview&list=UUNJP0oF6k62xA_qhCLfwI-Q Lenke til kommentar
Vodoking Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 .... titan? Som nevnt i artikkelen. Forklarer seg selv. "Selv ikke GeForce GTX Titan klarte mer enn nærmere 103 FPS da vi testet det, riktig nok med ganske gamle drivere ? som også er grunnen til at Nvidias ultimate monstrositet ikke er med i oversikten. Likevel, da vi testet alle skjermkortene på lageret vårt på nytt (Ekstra) fikk ikke GeForce GTX 780 mer enn et par FPS bedre ytelse ved hjelp av nye drivere. Det skulle tyde på at vi med dagens testkort faktisk har ytelse som slår selv Titan." Stakkars de som kjøpte Titan til 7-8 tusen, Nå får man et bedre skjermkort til halve prisen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Som nevnt i artikkelen. Forklarer seg selv. "Selv ikke GeForce GTX Titan klarte mer enn nærmere 103 FPS da vi testet det, riktig nok med ganske gamle drivere ? som også er grunnen til at Nvidias ultimate monstrositet ikke er med i oversikten. Likevel, da vi testet alle skjermkortene på lageret vårt på nytt (Ekstra) fikk ikke GeForce GTX 780 mer enn et par FPS bedre ytelse ved hjelp av nye drivere. Det skulle tyde på at vi med dagens testkort faktisk har ytelse som slår selv Titan." Stakkars de som kjøpte Titan til 7-8 tusen, Nå får man et bedre skjermkort til halve prisen. Man får ikkje det i det hele tatt... De er ikke på lager 7000/2=? Endret 5. november 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
Woods Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Som nevnt i artikkelen. Forklarer seg selv. "Selv ikke GeForce GTX Titan klarte mer enn nærmere 103 FPS da vi testet det, riktig nok med ganske gamle drivere ? som også er grunnen til at Nvidias ultimate monstrositet ikke er med i oversikten. Likevel, da vi testet alle skjermkortene på lageret vårt på nytt (Ekstra) fikk ikke GeForce GTX 780 mer enn et par FPS bedre ytelse ved hjelp av nye drivere. Det skulle tyde på at vi med dagens testkort faktisk har ytelse som slår selv Titan." Stakkars de som kjøpte Titan til 7-8 tusen, Nå får man et bedre skjermkort til halve prisen. Nå begynner selv TITAN å bli "gammel" i denne bransjen, og kortet holder fortsatt teken med de nye gutta. Jeg ville heller sagt at dem gjorde et bra kjøp i sin tid, spesielt med tanke på hvilken kundegruppe disse korta er siktet mot. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Titan er langt eldre enn 290X, bruker mindre strøm, bråker mindre, er kaldere og har hatt konge ytelse en stund nå. Kjøpte du Titan, så har du aldeles ikke gjort en feil.. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Men kostet\er en arm... Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 8 månender har du kunne sittet med kongeytelse, og et relativt "lite" verditap. Nuff said. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 8 månender har du kunne sittet med kongeytelse - Og vært mye fattigere enn om man hadde valgt kongeytelse fra AMD Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 - Og vært mye fattigere enn om man hadde valgt kongeytelse fra AMD Og....? Skal du ha ny teknologi, blir det dyr teknologi. Bra at noen får blitt med på Nvidia-masterracet. Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 - Og vært mye fattigere enn om man hadde valgt kongeytelse fra AMD Når Titan kom ut fantes det vel ikke akkuratt noen kongeytelse fra amd. Om det er en kongeytelse hos 290x blir jo spennende og se. Når kortet blir såå varmt og orginal kjøleren må jobbe så hardt for å kjøle det stock så må jo nesten andreparts kjølerne trylle hvis kortet skal bli nogelunde stille og måle seg med overklokk hos 780. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå