VargAamo Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Erkerivalens beste blir brutalt knust i vår test.Test: AMD Radeon R9 290X Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Bruker litt mye strøm etter min smak, men dette blir nok kjøp uansett. 4 Lenke til kommentar
BladeAMD/Intel Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hm.. litt bråkete :-/ Men hvist prisen blir rundt 4-4500 ^^) 2 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Regnes 780 som nvidia's "flaggskip" ? Edit: Etter å kikke litt på Sweclockers og Hw, blir jeg forvirra. Har satt opp prosentvis ytelse (hvor 290x gir 100% og tabellen viser det jeg mener som hovedkonkurrenten - 780. AMD har sagt det skal yte bra på høy oppløsning. Er ikke særlig utslag på noen av testene, bortsett fra hw's test av Metro. (Håper jeg ikke har gått på en skikkelig blemme... ...annet enn at HW og SC ikke tester samme Metro!!! ) Endret 24. oktober 2013 av Knutgrus 1 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) .... titan? Endret 10. januar 2014 av Zeph 3 Lenke til kommentar
Lemmiwinks Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Nok en bråkete varmeovn? Nei tak...skuffende av AMD, som vanlig 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 De som ikke vil ha den fordi den er bråkete, vent til det kommer andre vifte kjøling, for da blir den nokk mye stillere. 1 Lenke til kommentar
b00n Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Brutalt knust ? Testen til sweclockers viser noe annet: http://www.sweclockers.com/recension/17772-amd-radeon-r9-290x/20#pagehead Lenke til kommentar
Martpad Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 "Erkerivalens beste blir brutalt knust i vår test." GTX Titan er vel erkerivalen til 290X, hvorfor har dere ikke testet mot dette kortet? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg tjbr Skrevet 24. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. oktober 2013 hw.no: Erkerivalens beste blir brutalt knust i vår test. sweclockers: Radeon R9 290X tar över ledartröjan och presterar i SweClockers testsvit till och med bättre än monstermodellen Geforce GTX Titan. Resultaten varierar visserligen och marginalerna är ofta små, men generellt sett är flaggskeppet Hawaii det snabbare grafikkortet. Når skal det bli samsvar mellom ingresser/overskrifter på hw.no? Poenger med en ingress er at det skal presentere innholdet i artikkelen på en kort og presis måte. Dere gjør gode tester, men medfølgende tekst er ikke samsvarende med resultater i grafer og tabeller. Det virker som det er viktigere å legge seg på en useriøs tabloid linje, enn å faktisk diskutere resultatene på en saklig måte. Har vurdert en stund å betale for ekstra, men testene her blir dårligere og dårligere, med mindre fakta og mer fjas. Litterære virkemidler har sin plass, men ikke i faglitteratur. 15 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Wow, dette var BRA saker fra AMD ! Med en slik konkuranse dyktig pris og toppers ytelse, troner vel AMD alene på toppen. 2 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Kjempeytelse (spesielt imponert over min. FPS verdiene i enkelte tester), men veldig høyt effektforbruk og "skumle" temperaturer... men hvis prisen hw.no hinter om stemmer, blir det bra! OT: merker jeg irriterer meg over hw.no's stadige hint om sine Ekstra-artikler... merker jeg leser mye mindre på hw.no nå enn for 1-2 år siden, mens AnandTech og tilsvarende går det andre vei med... 1 Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Når effektbruket er 400 W for hele datamaskinen fra stikk-kontakten, betyr det at en 520 Watts strømforsyning skal kunne håndtere dette? (Jeg har en Corsair HX520) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Når effektbruket er 400 W for hele datamaskinen fra stikk-kontakten, betyr det at en 520 Watts strømforsyning skal kunne håndtere dette? (Jeg har en Corsair HX520) Burde i teorien fungere, men vær obs på at den kan begynne å bråke siden den bruker ca 80% av det PSU'en klarer. Edit: Pass på også hvor mange disker og annet du har i maskinen din. Ville nok uansett gått for en 650 eller 750w uansett Liker ikke bråkete PSU'er. Endret 24. oktober 2013 av xClaymanx Lenke til kommentar
crysys Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Virker som hw.no har fått "betalt*" for å fjerne Titan fra testene sine i denne sammenhengen, slik at 290x kommer ut på topp på de aller fleste testene. Om argumentasjonen er at det er fordi de konkurrerer i samme pris segmentet, er det da veldig rart at billigkortene 650 og 7790 er med på testene. (*Betalt: som i fått låne skjermkortet før release mot betingelser.....) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Ser at kortet er lansert nå, men blir det på samme måte som med titan at det ikke kommer andre kjøleløsninger? Det at AMD skriver at de satser på en temp rundt 95 grader burde da kunne reduseres til midten/høye 80 nummere ved å bytte til for eks Direct CU II kjøler eller lignende. Burde vel også hjelpe stort på støynivå. Lenke til kommentar
TeaRex Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hold on a second.. 780 er ikke Nvidias "flaggskip" kort.. hvorfor er ikke TITAN med i sammenligningen? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg IceBlitz Skrevet 24. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Seriøst, det er så mye brødhuer på dette forumet.Hvordan går det an å lese gjennom en artikkel uten å legge merke til dette store avsnittet om Titan?"Nesten 110 FPS er nemlig på ny det beste resultatet et enkeltkjernet skjermkort noen gang har gitt oss i denne testen. Selv ikke GeForce GTX Titan klarte mer enn nærmere 103 FPS da vi testet det, riktig nok med ganske gamle drivere ? som også er grunnen til at Nvidias ultimate monstrositet ikke er med i oversikten.Likevel, da vi testet alle skjermkortene på lageret vårt på nytt (Ekstra) fikk ikke GeForce GTX 780 mer enn et par FPS bedre ytelse ved hjelp av nye drivere. Det skulle tyde på at vi med dagens testkort faktisk har ytelse som slår selv Titan."Så ufattelig irriterende.Rednecks og trangsynte hicks som spør og maser om Titan, og til og med en som sier HW.no er kjøpt og betalt av AMD for å ikke teste Titan, når det står beskrevet i artikkelen hvorfor det ikke er tatt med.Tror aldri jeg hadde orket å jobbe for Tek.no med så mange mennesker som bare kritiserer og slenger dritt og kommer med konspirasjoner som ovennevnt.WTF sier jeg bare... EDIT: Og ser man på andre nettsider så testes R9 290 mot Titan og Titan blir i gjennomsnittet slått av AMD sitt. Bare se på sweclockers som nevnt tidligere i tråden. Endret 24. oktober 2013 av IceBlitz 31 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Absolutt veldig imponerende testresultater fra AMD sin side det her, men at dere ikke har tatt med Titan i oversikten på grunn av gamle drivere på tidligere tester synes jeg blir litt for slapt av dere. Da kunne dere heller drøyd publiseringen av denne artikkelen fremfor å levere en halvferdig test. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Absolutt veldig imponerende testresultater fra AMD sin side det her, men at dere ikke har tatt med Titan i oversikten på grunn av gamle drivere på tidligere tester synes jeg blir litt for slapt av dere. Da kunne dere heller drøyd publiseringen av denne artikkelen fremfor å levere en halvferdig test. Det er en helt annen ting som kan være forståelig men som jeg ikke er enig i. Men fint poeng Endret 24. oktober 2013 av IceBlitz 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå