satinpex Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hva er et PR-byrå? Og hvorfor er det så mye ståhei om det i mediene? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Et PR-byrå sin jobb er få deg til å tro at avføring egentlig er en diamant. Det er å lure og misslede folk, og det er nok grunnen til at det er litt ståhei. Siv Jensen er et godt eksempel på hva PR-byrå kan få til hvis du vil ha et eksempel. Det er profesjonelle løgnere som tar betaling for å få mindre profesjonelle løgnere til å virke mindre som løgnere. 3 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det vidor driver med her er generalisering i lange baner. Google vil være deg til bedre hjelp etter min mening. 1 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det er arbeidsplasser hvor de jobber med ting som egentlig ikke har noen hensikt eller bringer samfunnet/verden fremover på noe vis. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det vidor driver med her er generalisering i lange baner. Google vil være deg til bedre hjelp etter min mening. Jeg ser den. Det var satt på spissen, men det er dessverre litt for mye sant i det. Alle kan bruke et PR-byrå for å bedre relasjonene til sin målgruppe. Alt fra Scientologikirken til Frelsesarmeen. PR står for public relations, noe som går ut på å bygge en oppfatning blant folk om hva noe er som nødvendigvis ikke alltid stemmer med realiteten. Rett og slett å bygge et image for å bedre omdømme. Det er en del overlapp mellom PR-byrå og reklamebyrå. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Det er arbeidsplasser hvor de jobber med ting som egentlig ikke har noen hensikt eller bringer samfunnet/verden fremover på noe vis. Det blir din subjektive mening. Slikt kan man si om ekstremt mange arbeidsplasser. Tips til trådstarter: Google "pr-byrå" så får du et fasitsvar minst mulig preget av subjektive meninger. Endret 24. oktober 2013 av Krokanrull Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det blir din subjektive mening. Slikt kan man si om ekstremt mange arbeidsplasser. Ja, det er min subjektive mening, alt annet enn at 2+2=4 er subjektivt. Men la meg nå høre om disse andre arbeidsplassene da? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Selvfølgelig. Men den blir utelukkende subjektiv, altså lite brukbar i forhold til hva trådstarter lurer på. Men yet again, det lureste her for trådstarter ville vel bare vært å google.Diskutere med deg om hva jeg mener er ubetydelige jobber i det store og hele og hva du mener er ubetydelige jobber ser jeg liten/ingen hensikt i.Ikke det trådstarter er ute etter heller. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Selvfølgelig. Men den blir utelukkende subjektiv, altså lite brukbar i forhold til hva trådstarter lurer på. Men yet again, det lureste her for trådstarter ville vel bare vært å google. Diskutere med deg om hva jeg mener er ubetydelige jobber i det store og hele og hva du mener er ubetydelige jobber ser jeg liten/ingen hensikt i. Ikke det trådstarter er ute etter heller. Nei, off course. Var aldeles ikke ute etter å svare på hva et et PR-byrå var, intensjonen var utelukket å propagandere kommunismen min. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Wow, really?Jaja, til trådstarter. Her har du det du lurer på: PR handler om hvordan en organisasjon/et selskap/ etc forholder seg til omverdenen, eller mer konkret, hvordan man bygger og opprettholder relasjoner. Det ligger jo litt i ordenes betydning, Public Realtions. «Public» oversettes gjerne som «interessenter», og det er ikke bare de som skal kjøpe et produkt, det er ikke bare potensielle kunder. Det kan være grupper som har en interesse i det arbeidet organisasjonen utfører, det kan være opinionsledere, konkurrenter og motstandere. Interessenter kan være dine allierte, lovgivere, ansatte og eiere. De forskjellige interessentene må nåes gjennom forskjellige kanaler. Hva er den mest effektive kanal hvis det skal kommuniseres med egne ansatte og eiere? Neppe VG eller Dagbladet, ei heller TV 2 eller Se og Hør. Alle interessenter må kommuniseres med. Og alt går under definisjonen av PR. Kilde: http://www.kampanje.com/kommentert/article5343767.ece Endret 24. oktober 2013 av Krokanrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå