Lapette Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg lot dataen min stå på mens jeg overnattet hos en kamerat for å laste ned et par filer (fullstendig lovlige serlvfølgelig ). Når jeg kommer hjem, har dataen låst seg helt, musen reagerer ikke en gang. Jeg prøver alle "krisekommandoer" (ctrl alt del, alt f4 ol.) men ingen av dem responderes. Jeg ser ingen annen råd enn å skru dataen rett av. Når jeg starter dataen står det Seraching for Primary Master Drive... Master HD`en.. jeg får litt hetta, og dunker lett til dataen... Da begyner noe å summe og master harddisken blir funnet. Så kommer det forskjellige options på skjermen "Start windows normally", "Start in.. sikkerhetsmodus." og de der, og jeg tar på normally. Windows XP loadin screenen kommer opp og loader et par sekunder, før den plutselig stopper, så står det noe, blått på hvitt i 1 sekund før dataen restarter... Jeg har prøvd alle de andre optionene i menyen uten hell, jeg har prøvt å koble ut harddisken og inn igjen, jeg har latt pcen kjøle seg ned et par timer, uten resultat.. Jeg hadde en del viktige saker på den disken (ikke på IBAS-nivå) som jeg gjerne vil ha tilbake.. Noen forslag? Forresten så kjører jeg en Western Digital 80gb 8mbcache 7200rpm disk, hvis det spiller noen rolle.. på forhånd takk Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Prøv å formatere da? alle har havnet i denne situasjonen, der HD'en er på bærtur, og du har noe viktig på den... Hold pusten, putt inn windows cd'n og formater... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Høres ut som et typisk WD problem, dårlig kontakt i strømpluggen. Boot XP CD, velg Recovery Console, og kjør chkdsk /r. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Ålreit, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå