Sukkertøy Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Altså, jeg er rettere sagt i prosessen med å kjøpe et bord fra en butikk. De hadde ikke bordet på lager så de må bestille det fra Belgia. Det koster 21.000. Jeg har også måtte betale 6000 på forskudd.. Betalte igår og de har bestilt idag. Sier det tar 3 uker.. Kanskje lenger.. Men.. akkurat nå så fant jeg jo et som ligna veldig til 12.000 kr.. Hva kan jeg gjøre?? er jeg bundet til å kjøpe det til 21.000? Er det en lov i Norge som sier at man kan levere tilbake en var innen 14 dager eller noe sånt? Eller må jeg kaste disse 9000 kr ut av vinduet ved å kjøpe det dyreste bordet? Her er det dyre bordet jeg har bestilt til 21.000 og her er det til 12.000 Endret 23. oktober 2013 av Sukkertøy Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 jeg kan jo se noen forskjeller selvsagt. Og de til 21.000 er jo finere i materialet og utseende sånn sett. Mens det andre ser "billigere" ut i mine øyne. Men er det verdt å bruke 9000 ekstra på det som er hakket finere tro?Hva hadde du/dere gjort?? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Du har i utgangspunktet ikke angrerett på et produkt som er kjøpt i butikk. Kun ved fjernsalg. Det jeg ville gjort er å ringe butikken i morgen, og høre om det går ann å kanselere bestillingen. Så kan man heller se på hva som kan gjøres videre om de ikke er villige til å gå med på det. Ikke vent et par dager, men gi beskjed så fort du overhodet kan. Edit: Om det hadde vært mitt valg synes jeg nå uansett at det dyreste bordet var det klart fineste. Endret 23. oktober 2013 av RunRookieRun Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Ja tusen takk for svar. Ja jeg er igrunn enig med deg nå etter fem minutter å ha sett litt på de to bordene... tror kanskje jeg tar det dyreste. Det dyreste er av alm og det andre av eik, hvis jeg ikke tar helt feil. Ok så da har man ikke angrerett på varer fra butikk nei, da lærte jeg noe nytt ihvertfall. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Noen butikker har også åpent kjøp, det kan være verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Forbrukerkjøpsloven § 41 om avbestilling gjelder. Du har avbestillingsrett mot å svare erstatning. Men erstatningen skal da tilsvare den positive kontraktsinteresse, altså som om kjøpet var blitt gjennomført. Det inkluderer deres avanse, så det kan fort koste mer enn det smaker Med andre ord: Hør med dem om du kan avbestille mot å svare et rimelig gebyr. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det dyreste bordet har både best og finest materialer, finest utskjæringer og har nok en generell høyere kvalitet enn det billige bordet. Om det er verdt prisforskjellen, er opp til deg, men prisforskjellen blir nok til slutt ganske liten med tanke på det Herr Brun informerer deg om. Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Takk for responsene. Jeg har gått noen runder med meg selv og egentlig kommet frem til at jeg beholder bestillinga på det dyre bordet, for det billige ser veldig tørt og kjedelig i forholdt til det dyre, utifra bildet ihvertfall. Fikk bare litt "hva f, et likt bord..og BILLIGERE???!" reaksjon når jeg så det, men etter å ha sett nøyere så husker jeg jo på regelen at man får det man betaler for.. Bedre å investere 9000 mer i et bord jeg kommer til å definitivt like enn å spare 9000 på et bord jeg aldri kommer til å bli fornøyd med ja.. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Av ren interresse: målet med angreretten er å kunne angre kjøp der du ikke hadde muligheten til å se produktet før du kjøpte det, ikke sant? Ville det ikke vært naturlig at den gjaldt i dette tilfellet også da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Uten tvil er det øverste bordet mest lukrativ og for-seg-gjort. Det gjelder også materialvalg og utseende. Man kan ikke sammenligne Lada og Mercedes. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Av ren interresse: målet med angreretten er å kunne angre kjøp der du ikke hadde muligheten til å se produktet før du kjøpte det, ikke sant? Ville det ikke vært naturlig at den gjaldt i dette tilfellet også da? Det er en del av målet, ja, men loven omfavner ikke dette tilfellet. Og det har ikke noe å gjøre med naturlig å gjøre, men nettopp hvor loven gjelder. Kjøp på fast utsalgssted er noe helt annet enn salg utenfor fast utsalgssted når det gjelder angrerett. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Finner sikker tilsvarende på finn.no til 500 kroner Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Ja til helga henter jeg bordet, det dyre bordet altså! Det veier nesten 100 kg og de damene i butikken sa at de ikke klarte bære det inn i butikken for det var så tungt.. pluss at de hadde ikke plass på lageret sa dem Så de har lagt det inn i en varebil uttafor butikken. Så ehh.. da er det bare å stikke nedpå PROgym og lete etter villige bolere da som kan bære dette helvete av et bord jeg har kjøpt!.. ps. Ja finner jeg et sånt på finn for 500 så skal jeg personlig tatovere "FEIL" i panna mi og gå rundt med det resten av livet. For dette bordet her har jeg lett etter LENGE!! Og det har kostet mucho dinero så håper ikke det skjer! Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Ja til helga henter jeg bordet, det dyre bordet altså! Det veier nesten 100 kg Det er et godt tegn, og tyder på at det er skikkelig kvalitet du har kjøpt. Mye bedre kvalitet enn det andre du så på, som sikkert veide mye mindre Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Ja det er sant det du sier der! :) Hadde jeg ikke tenkt på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå