Gå til innhold

Katt som driter på golvet

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 5 som har overtatt en drøyt ett år gammel katt, vi bor i blokk. Problemet er at katten legger igjen "visittkortet" på golvet selv om kattekassa ligger like ved siden av. :realmad: Nå er jeg bokstavelig talt *drittlei* hele kattefaen og har lyst til å vri nakken av den for å si det mildt. Dette skjer absolutt hver dag etter at vi overtok den. Unnskyld mitt harde ordelag, nå får jeg bare lyst til å finne fram hammeren....... :devil: .

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkel metode; Hver ganger du buster den i å drite på gulvet, så tar du trynet til den og smører den i dritten. Da lærer den nok. Folk kan mene hva de vil om det, men det er en effektiv metode og katta tar ikke skade av det.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta den helt ut når du først er i siget? Lag en macgyver-mekk med to gafler i ledning inn i stikkontakten... enjoy.

En god ide, Mac. Jeg vil opplyse at jeg er elektriker og har vært på tanken å avrette dyret med elektrisk støt.

Lenke til kommentar

Enkel metode; Hver ganger du buster den i å drite på gulvet, så tar du trynet til den og smører den i dritten. Da lærer den nok. Folk kan mene hva de vil om det, men det er en effektiv metode og katta tar ikke skade av det.

Du er OND ass!!!

En god ide, Mac. Jeg vil opplyse at jeg er elektriker og har vært på tanken å avrette dyret med elektrisk støt.

Da har du sikkert en slags kondensator... få skikkelig trøkk, liksom.

Lenke til kommentar

Tja, mulig det hjelper, skal prøve. Takk for tipset. En kollega av meg hadde en bikkje som var fæl til å tigge ved matbordet. Til slutt gikk han lei og skrudde av toppen til ketsjupflaska og trøkket hele innholdet i kjeften på bikkja. Etterpå det sluttet den å tigge. Drastiske metoder fungerer på bikkjer, kanskje på katter også?

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

Kanskje du skal innse at du ikke er kompetent nok til å ha ansvar for et dyr? Du er kanskje ikke klar over det, men det er en ting som heter Google, der man nemlig kan søke på problemer man har og finne nettsider rundt om på www som tilbyr løsninger.

Her er lenke til en side på engelsk

Her er lenke til en side på norsk om hvordan du skal få katten din stueren

Endret av Audun0505
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kanskje du skal innse at du ikke er kompetent nok til å ha ansvar for et dyr? Du er kanskje ikke klar over det, men det er en ting som heter Google, der man nemlig kan søke på problemer man har og finne nettsider rundt om på www som tilbyr løsninger.

Problemet er at det er verre å få en voksen katt stueren. Det hadde vært enklere om katten hadde vært unge og kunne oppdratt den fra begynnelsen av. Vi fikk den som voksen.

Lenke til kommentar

Tror det er flere enn TS som er inkompetente her ja. Minner om at vi har noe som heter Lov om dyrevelferd og noterer mesteparten av drittpreiket her som barnslig oppgulp uten egentlig handlekraft bak.

TS: er dette konsekvent, at dritten havner ved siden av dokassa, eller gjør den faktisk noe oppi der også?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Tror det er flere enn TS som er inkompetente her ja. Minner om at vi har noe som heter Lov om dyrevelferd og noterer mesteparten av drittpreiket her som barnslig oppgulp uten egentlig handlekraft bak.

TS: er dette konsekvent, at dritten havner ved siden av dokassa, eller gjør den faktisk noe oppi der også?

Nei, ikke i det hele tatt. Dessverre. Det ble visst ikke så enkelt å overta en voksen katt som allerede er oppdratt feil fra begynnelsen av. Skal kvitte meg med kreket, det kan du f**n banne på. Og forresten.....jeg er den tjedje eieren vil jeg opplyse. Jeg fikk katta av en jeg kjenner, som igjen fikk av en person som har vært flerårig psykiatrisk pasient, så det kan forklare saken hvorfor kattefaen driter på golvet. Er fristet å vri nakken av kattekreket eller ta fram hammeren og gjøre kort prosess. Unnskyld språket, men en sprøyte hadde vært mer humant.

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

Jo, det er klart det kan finnes tilfeller der det er "håpløst". Bare lov meg at du ikke finner på noe uglupt og om du bestemmer deg for å "kvitte" deg med henne for godt så ta henne i det minste til veterinæren for ei sprøyte. Mange kreative forslag her, med de er dessverre stort sett ulovlige og ikke minst ufyselige.

Ellers er det slik at vi blant annet hadde ei ekstremt kresen katt sjøl ei tid, derfor jeg spurte. Hun nekta å gjøre fra seg i dokassa om vi ikke var innmari nøye med å holde det rent oppi der. Det kunne forklart noe, ellers så er det slik at katter er i utgangspunktet svært renslige og behovet for å grave ned skiten er stort - som oftest. I det minste kan du trøste deg med at hun i alle fall går dit, til dokassa, og gjør ikke fra seg "overalt". DET er verre, det kan jeg love deg ;)

EDIT

Det KAN være så enkelt som at den har hatt en eller annen form for dårlig opplevelse/erfaring med å drite i dokassa. Feks hvis den har blitt behandla dårligere tidligere (ikke usannsynlig, se bare på hvor mye dyremishandlere det finnes bare her i tråden..), kan det godt tenkes at den enkelt og greit er redd for å gå på do i kassa av en eller annen grunn.

Endret av jonlem
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo, det er klart det kan finnes tilfeller der det er "håpløst". Bare lov meg at du ikke finner på noe uglupt og om du bestemmer deg for å "kvitte" deg med henne for godt så ta henne i det minste til veterinæren for ei sprøyte. Mange kreative forslag her, med de er dessverre stort sett ulovlige og ikke minst ufyselige.

Ellers er det slik at vi blant annet hadde ei ekstremt kresen katt sjøl ei tid, derfor jeg spurte. Hun nekta å gjøre fra seg i dokassa om vi ikke var innmari nøye med å holde det rent oppi der. Det kunne forklart noe, ellers så er det slik at katter er i utgangspunktet svært renslige og behovet for å grave ned skiten er stort - som oftest. I det minste kan du trøste deg med at hun i alle fall går dit, til dokassa, og gjør ikke fra seg "overalt". DET er verre, det kan jeg love deg ;)

EDIT

Det KAN være så enkelt som at den har hatt en eller annen form for dårlig opplevelse/erfaring med å drite i dokassa. Feks hvis den har blitt behandla dårligere tidligere (ikke usannsynlig, se bare på hvor mye dyremishandlere det finnes bare her i tråden..), kan det godt tenkes at den enkelt og greit er redd for å gå på do i kassa av en eller annen grunn.

Jeg kjenner ikke forhistorien på katta hvordan den i detalj ble feil oppdratt. En ting som jeg vet, er at den første eieren er en flerårig psykiatrisk pasient som ikke kan ta vare på seg selv. Når vedkommende ikke kan ta vare på seg selv, er hun ikke egnet å ha dyr, det forklarer saken. En sprøyte hos veterinæren er eneste løsningen. Jeg har lært en ting: Aldri mer overta et voksent dyr.

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...