^fmj Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Har en router som det er mulig å bytte antenner på, er det bare å kjøre på, eller er det noe man må ta hensyn til? Ser de har noen på ebay som er rundt 40cm som koster tilnærmet ingenting, vil de være ok å bruke? http://www.ebay.com/itm/2-4-GHz-16dBi-RP-SMA-WIFI-Booster-Wireless-Antenna-WLAN-For-PCI-Modem-Router-/271257335522?pt=US_Directional_Network_Antennas&hash=item3f283276e2 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hihi. Jeg ville tatt det med 16 dBi på den der med en klype salt, men det er jo bare å teste om du vil. Personlig ville jeg nok heller valgt et produkt fra mer seriøse produsenter, som f.eks. ALFA. De er naturligvis en del dyrere, men da kan man også regne med å få det som det reklameres for. Sånn ellers så kan jeg legge til at man ofte kan stille på effekten ved å installere en annen firmware på routeren - f.eks. DD-WRT. Bare husk at det i Norge ikke er lov å sette den høyere enn 100 mW. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 De reelle gaintallene for den antennen ligger nok heller rundt 7-9dBi tipper jeg. Husk at dette ikke er så forskjellig fra de orginale antennene, med sine 2 eller 5 dBi. Du kan oppleve litt bedre dekning i samme plan som antennene (samme etasje). Det vil bli svakere signal over og under antennene. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Jeg angrer ikke på kjøpet, de er nok neppe 16 dBi, men de forbedret signalet merkbart i alle fall. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå