djgudleif Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Hva hender dersom jeg bor i utlandet en liten periode og får masse regninger / gjeld, stikker tilbake til Norge og lar være å betale noe? Tenk litt mer fjerne steder utenfor Europa. Hvordan foregår innkreving av penger på tvers av landegrenser? Kan de opprette inkasso-sak? Gjelder norske lover for dem? Dette er bare ren spekulasjon forresten. Endret 24. oktober 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Såvidt jeg vet så har de ikke juridisk mulighet for å kreve inn penger. Men det gjelder ikke feks mellom Norge og Sverige.... Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Du skal gjerne ha bodd en stund i et land før du får noe særlig kreditt eller lån uansett. Men om du skulle gjøre dette med totalt overlegg ville jeg sjekket om landet har noen form for juridisk avtale med Norge. Skulle du bli anmeldt for svindel i et land kan du fort bli forfulgt her i landet. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Er det så lett å låne penger i fjerntliggende land i det hele tatt? Selv svenske innflyttere i Norge kan ha ganske store problemer med å få kreditt i Norge om de ikke har bodd her en god stund.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har ett ord til deg: Interpol. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hva har Interpol med saken å gjøre? Man må ha juridisk rettighet til å innkreve penger, og i Norge er dette via Namsmann, man kan ikke kreve inn penger via interpol. Men man skal passe seg for torpedoer dersom de vet navnet ditt og du ikke har hemmelig adresse... 1 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hvis man blir saksøkt for å si hold kjeft til en gneldrete puddel i USA, kan man ende opp i klemma da? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hvis man blir saksøkt for å si hold kjeft til en gneldrete puddel i USA, kan man ende opp i klemma da? Klart man kan, men du blir ikke utlevert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå