Gå til innhold

HTC One mini (erfaringer?)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en HTC One mini. Telefonen passer meg perfekt på alle måter, bortsett fra en j"¤#% irriterende ting: den hakker og virker "sluggish". Sammenligner jeg med Galaxy S2'en min, er denne vesentlig mer snappy. F.eks. hakker youtube-filmer i full HD så mye at det er umulig å se på. Får jeg en SMS og trykker på varslingen i notifications, tar det oppimot 5 sekunder før jeg får lest meldingen, og ytterligere 1,5 sekund før swiftkey lar meg skrive.

Er der flere enn meg som har denne erfaringen?

(HTC One mini, ikke rootet, kjører Android 4.2.2 med stock Sense UI).

Endret av BenRedicFyFazan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg til å restarte telefonen helt (altså power knappen, start på nytt og ikke bare "slå av")
Om dette ikke hjelper prøv å still telefonen tilbake til original. Dette gjøres via settings eller ved å holde power knappen+volume ned i noen sekunder.

Telefonen skal absolutt ikke oppleves som sluggish\hakking som du sier. Den skal og går som normalt mye mer silkeglatt enn en gammel S2

Lykke til

Lenke til kommentar

Anbefaler deg til å restarte telefonen helt (altså power knappen, start på nytt og ikke bare "slå av")

Om dette ikke hjelper prøv å still telefonen tilbake til original. Dette gjøres via settings eller ved å holde power knappen+volume ned i noen sekunder.

Telefonen skal absolutt ikke oppleves som sluggish\hakking som du sier. Den skal og går som normalt mye mer silkeglatt enn en gammel S2

Lykke til

Takk for innspillet, Emaldiom.

Jeg forsøkte å slå den helt av (holdt inne på-knappen i 10 sek), og dette ser ut til å ha hjulpet. Det er faktisk mye smidigere nå. Er ikke helt fornøyd, hadde trodd en relativt ny og moderne smarttelefon i dag skulle kjøre Android mykere. Kanskje det er Sense som gjør det.

Lenke til kommentar

Takk for innspillet, Emaldiom.

Jeg forsøkte å slå den helt av (holdt inne på-knappen i 10 sek), og dette ser ut til å ha hjulpet. Det er faktisk mye smidigere nå. Er ikke helt fornøyd, hadde trodd en relativt ny og moderne smarttelefon i dag skulle kjøre Android mykere. Kanskje det er Sense som gjør det.

Den skal kjøre uten noe form for hakking eller lugging i menyer.. Vil dermed tro at det må være en feil på telefonen din som medfører dette. Ville levert den inn til reparasjon og fortelle om problemene.

Du må nesten bare håpe at den personen du leverer den til noenlunde veit hva han driver med og faktisk ser problemet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den skal kjøre uten noe form for hakking eller lugging i menyer.. Vil dermed tro at det må være en feil på telefonen din som medfører dette. Ville levert den inn til reparasjon og fortelle om problemene.

Du må nesten bare håpe at den personen du leverer den til noenlunde veit hva han driver med og faktisk ser problemet..

Fikk bytta telefonen i en ny en, og nå er responsen bedre.

Grunnen til at jeg bytta den forrige telefonen, var at jeg måtte klemme bakplata hardt inn når jeg pratet, for at personen i andre enden skulle høre meg (jeg hørte).

På den nye telefonen, er det ofte at jeg hører den andre personen, men at han ikke hører meg. Ringer jeg opp igjen, fungerer det som det skal.

Er det andre som har opplevd tilsvarende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...