Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når utseende ikke strekker til.


Anbefalte innlegg

Jeg føler meg utrolig ekkel som har gjort meg opp de tankene jeg har, men jeg trenger litt input.

 

Jeg har rett og sett kommet til den konklusjonen at personen jeg har vært kjæreste med de siste tre årene ikke har et ”tilfredsstillende utseende”. Hun er for meg perfekt på alle andre mulige måter, men jeg synes ikke hun er pen nok. Rett og slett. Jeg får vondt av å erkjenne det, men jeg kan ikke noe for det.

 

Jeg har forsøkt å bearbeide tankene og å overtale meg selv om at utseende ikke har noe å si i det lange løp, men til ingen nytte. Til syvende og sist sitter jeg igjen med en vond følelse av at det ikke er riktig å fortsette forholdet, verken overfor henne eller meg selv. Det er utrolig leit, for forholdet vårt har alt jeg kunne ønske meg, bortsett fra akkurat det.

 

For å gjøre en ting klart – vi ble kjærester på et tidspunkt for vi begge var unge og uerfarne, og på daværende tidspunkt overskygget alt synet mitt på utseendet hennes.

 

Jeg kan, av naturlige grunner, ikke diskutere dette med noen. Derfor hadde jeg satt pris på om noen her kunne reflektere litt rundt dette og komme med noen kommentarer.

 

Finnes det andre som har lignende erfaring?

 



Anonymous poster hash: 9a511...3d1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk over hvor glad du er i henne....

 

Du finner henne ikke tiltrekkende, pen nok.... Har vært i lignende situasjoner, men et som veier opp for det er hvor glad jeg er i vedkommende.. vanskelig å bare gi opp en man er virkelig glad i. Men samtidig så er det et savn der etter å føle dragning, og den er vond.... Kjenner meg igjen...

Lenke til kommentar

Hvor pen er pen nok?

 

Er det slik at du ikke finner henne tiltrekkende i det hele tatt? Isåfall så ser jeg ikke en grunn til å være noe mer enn god venn med vedkommende. Litt av forskjellen mellom kjæreste og bestevenn er jo at du får lyst til å gjøre litt mer enn bare snakke med vedkommende.

Takk for svar.

 

Hva skal jeg si. Alle hennes andre positive egenskaper, og det faktum at jeg har følelser for henne, gjør jo at jeg blir tiltrukket av henne likevel, men for å se på det på en annen måte - dersom jeg ikke kjente henne og kun skulle basere meg på utseende hennes, hadde jeg ikke vært tiltrukket av henne i det hele tatt :(.

 

Og for å svare på det første spørsmålet ditt - jeg liker å tro at jeg ikke er særlig opptatt av utseende, men i dette tilfellet er det slik at jeg har fått komplementer fra utenforstående som sier at "du må være en fantastisk kjæreste som er sammen med en som er såpass mindre pen enn deg".

 

Uff, jeg får helt vondt av hele situasjonen. Hun er virkelig fantastisk på alle andr måter :(

 

Anonymous poster hash: 9a511...3d1

Lenke til kommentar

Tja, om hun faktisk ikke er pen nok, er det vel egentlig bare en ting å gjøre. Det høres kynisk ut(hvilket det er) ,men om du ikke er tiltrukket av jenta, fordi hun ikke er pen nok, er det selvsagt trist, men sånn er det.

 

Det er hva du gjør dersom hun ikke er pen nok. Det jeg vil at du skal finne ut først, er om du har blitt vant til hvordan hun ser ut, og egentlig er litt lei, samtidig som du holder henne opp mot feil standarder.

 

Jeg utsetter meg selv for det i blant i alle fall. Tenker at hun ikke er så veldig pen, egentlig. De tankene kommer gjerne etter en dag med mange nye mennesker, og ofte jenter. De er sminket og i kjoler, og ser dritbra ut. Jeg reiste fra ei dame som akkurat hadde stått opp, og kanskje ikke hadde helt dagen. Jeg kjenner hennes ansikt nesten like godt som mitt eget, og alle trekkene jeg ikke liker. Når man da tenker på ei jente som akkurat har stått opp, trøtt og jævlig, og måler henne opp mot ei jente som akkurat har brukt 1,5 time på å se sånn ut. Vel, det er urettferdig.Man legger ikke merke til mindre pene sider ved andre mennsker når man møter dem, ofte. Det har en viss tilknytning til selvbilde også. Man tror at man er bedre enn man faktisk er. Jeg har faktisk fått kommentarer som "hvordan landa du den dama?" Det er ikke _så_ mye forskjell altså, men poenget er at hun oppfattes som relativt pen, selv om jeg syntes mange andre er penere, noen dager.

 

Så glemmer man det, når hun selv har gjort en innsats. Hvordan er det for deg TS?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å tenke på utseende er en ærlig sak. Hvis du ser for deg at du kan få en penere kjæreste og det er viktig for deg, så bør du avslutte forholdet ditt. Men vær forberedt på at personligheten varer lenger enn utseendet. Blant annet blir den ikke påvirket av tyngdekraften. Vi ender alle opp med å se ut som inntørkede rosiner uansett.

Du får det å høres litt enten eller. Hva om han bare vil ha en kjæreste som har både passende personlighet OG et utseende han tenner på?

Ts: Jeg er helt sikker på at dama di også ønsker seg en type som tenner fysisk på henne. Gi henne muligheten til å få det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en ærlig sak, og ingenting å skamme seg over. Jeg kjenner flerfoldige jenter med dritbra personlighet som bare ikke strekker helt til utseendemessig, og derfor unngår jeg et forhold med dem, hvor enn jævlig det kanskje høres ut. Når man går med kjæresten i offentlighet, skal man være stolt over å vise henne frem, ikke føle seg flau over det.

 

Du kan derimot få et forklaringsproblem ovenfor henne om du skal gjøre det slutt dersom alt fungerer bra på alle andre plan dere imellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du først har slike tanker går forholdet bare en vei.

 

Problemet er at uansett hvem du er sammen med så vil du oppleve slike tanker.

 

Du ser din kjære tidlig på morgenen uten sminke osv, mens alle andre du møter den dagen er ferdig stylet. Dermed vil du få samme tanker igjen.

 

En blir ikke forelsket i utseende, men helheten av en person.



Anonymous poster hash: 7cc8f...5d4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært i samme situasjon selv. Be om en pause og håp hun ikke bruker den til å finne noe annet eller "glemme" deg. Kanskje litt ufint, men...

 

Begynn å se etter det du tror du liker, og samtidig føl på hva du har (hadde) med hun du er sammen med nå. Noen ganger vet man ikke hva man har, før man mister det. Når du står på kanten av stupet og må velge, kanskje du innser at det du har nå ikke er så verst likevel.



Anonymous poster hash: 37af3...179
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gresset vil alltid være grønnere på andre siden. Dette har ingenting å gjøre med at du finner henne uattraktiv, det er rett og slett det at du er vant med henne. Å kaste bort alt dere har sammen på grunn av noe slikt er hinsides idiotisk.

 

Kos deg med synet av hver eneste lekkerbisken og smårips du møter i hverdagen, men senk skuldrene og vit at når dagen går mot kveld, det begynner å blåse og bli surt og kaldt kan du komme hjem til ei du selv har beskrevet som perfekt på alle andre måter. Kaster du bort det, kommer du til å angre som en hund.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du får det å høres litt enten eller. Hva om han bare vil ha en kjæreste som har både passende personlighet OG et utseende han tenner på?

Ts: Jeg er helt sikker på at dama di også ønsker seg en type som tenner fysisk på henne. Gi henne muligheten til å få det.

 

Det er mulig å få begge deler, men det er vanskelig å finne, i hvert fall med tanke på at den nåværende kjæresten hans har alt annet han kan ønske seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med fare for å virke dømmende så virker det litt vel overfladisk å gi slipp på det perfekte forholdet bare fordi utseendet hennes ikke er bra nok. Hvordan vet vi at du er så pen som du utgir deg for og at hun er så lite pen som du vil ha det til? ;)

 

Dersom du elsker henne, så skal det da vel ikke bety noe hva andre tenker om utseendet hennes? I min erfaring så er et jo også slik at dersom noen er veldig pene, men har en dårlig personlighet - så vil utseendet bli dårligere av den grunn. Og likedan vil noen som kanskje ikke er så pene, bli penere pga sjarm og gode personlige egenskaper. Om man har følelser for vedkommende, så vil jo ikke det akkurat gjøre dem mindre pene heller - vanligvis. Jeg synes det er litt trist at man tenker på å gjøre det slutt med noen man har det så bra med og etter flere år bare pga utseende. Om det virkelig er et så stort problem, så burde man kanskje ha tenkt på det FØR man ble sammen.

Er du flau når du viser deg ute med henne? Synes forøvrig det er frekt av folk å kommentere at du må være en god kjæreste som er sammen med ei som er så mindre pen enn deg... Jeg synes faktisk litt synd i kjæresten din nå må jeg tilstå. Det finnes vel sikkert de som synes hun er søt også.

Det høres ut som du har mange tanker du sliter med og det er nok ikke lett. Jeg vil tippe det er ganske frustrerende. Men tenk på hva du gir avkall på om du går fra henne, du sier selv at alt annet er perfekt. Vil du virkelig gi slipp på alt det? Det kan hende du kommer til å angre deg veldig og hvordan vil du føle det om hun får seg ny kjæreste og han får alt det du ikke lenger har?

Mange av de som ser pene ut bruker nok også veldig lang tid på å sminke seg og ordne seg. Har du sett bilder av div Hollywood-stjerner uten sminke? F.eks Pamela Anderson er nok til å gi folk mareritt... ;)

 

Se her: http://www.kjendis.no/2007/08/25/510006.html?i=1

 

edit: lagt til link

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror at hvis man begynner å se på sin kjæreste som uattraktiv, så er det mer som skurrer enn utseendet.

Enig. Jeg ble sammen med en fyr som jeg (og andre da) anså som kjekk, og han ble jo bare kjekkere og kjekkere jo mer forelsket jeg ble i han.

Jeg tror at TS ikke er så glad i kjæresten sin rett og slett, for om han var virkelig glad i henne så hadde han ikke tenkt at hun var stygg.

 

Anonymous poster hash: f3a4f...799

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...