Splitter Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Min gode gamle gaming rigg skal nå snart få lov til å nyte en velfortjent pensjonstilværelse som kontor-PC. Maskinen er kjølig, nesten lydløs, og dønn stabil. Tror jeg har valgt deler av ganske høy kvalitet, og bare kabinettet kostet langt over 1000 kroner i sin tid, men uansett så er det jo tross alt snakk om 5 år gammel hardware, så jeg aner rett og slett ikke hva som kunne være riktig pris på den. Kabinett: Lian Li PC6070 Hovedkort: Asus P5Q Pro Prosessor: Intel Core 2 Duo E8600 Prosessorkjøler: Noctua NH-U12 + Noctua NF-S12-800 Siden maskinen bare skal brukes som kontor-PC, skal jeg bytte ut skjermkortet som sitter i, og heller kjøpe noe billige greier som f.eks Asus GeForce GT 210 Silent 1GB LP RAM: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Harddisk: 2 x Intel x25-M 80 GB G1 SSD, satt opp i RAID 1 Lenke til kommentar
firepires Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hvor masse kjøpte du pcn for totalt? Slik jeg ser dette nå kan du nok forvente 4-5k i og med at den er såpass gammel, og at de fleste kontor-pc'ene ikke er så veldig gode.. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Hvor masse kjøpte du pcn for totalt? Slik jeg ser dette nå kan du nok forvente 4-5k i og med at den er såpass gammel, og at de fleste kontor-pc'ene ikke er så veldig gode.. Akkurat hvor mye den kostet ny husker jeg nok ikke, men billig var den iallefall ikke. Spesielt de to SSD diskene var svindyre påden tiden. Blir uansett veldig fornøyd om jeg får 4k for den. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Du skal være heldig om du får kr 2000 for denne. Jeg betalte kr 800 for en tilsvarende kraftig brukt PC, dog med snurredisk på 250GB. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 800 er alt for lite. Gidder ikke å selge den for under 2k. Da lager jeg heller en server eller noe av den. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 800 er alt for lite. Gidder ikke å selge den for under 2k. Da lager jeg heller en server eller noe av den. Jeg sa ikke at du skal selge for kr 800, jeg sa at du skal være heldig om du får kr 2000 for den. Det er plenty av gode nok kontorpc'er å få tak i til under kr 2000 inklusiver mus, tastatur og skjerm. Under finner du et helt nytt Haswell-oppsett med operativsystem. Flett nytt med garanti og reklamasjon, og som kan oppgraderes til Core i7 ved bare å skifte CPU. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg ville ha bygd den om til HTPC. Du får kanskje 1000-1500 for den på Finn.no Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Bruk den til HTPC/Filserver, ikke noe grunn til å kvitte seg med den. Har bygd mine gamle bygg om til akkurat dette og kunne ikke vært mer fornøyd Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Du kan i utgangspunktet ikke skjele noe til hva slags deler som sitter i den eller hva du har gitt for dette i sin tid, du må se på hva en grei "kontor-pc" koster i dag, og så trekke fra for at din er brukt - det er ingen bedrifter/kontorbrukere som betaler ekstra for lian-li kabinett eller raskere minne. Tar vi en typisk merke-kontor-pc som f.eks denne; http://www8.hp.com/no/no/products/desktops/product-detail.html?oid=5403786#!tab=features Så får du en grei kontor-PC som er litt raskere enn din, ny, med ett års garanti for 3.700,- - tror derfor du skal være veldig heldig for å få 2000,- for din brukt. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Vel, får se om jeg får solgt den til 2000 kroner. Hvis ikke finner jeg nok noe annet å bruke den til. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå