Gå til innhold

[Løst] Spill-PC skal ombygges til kontor-PC. Hvor mye kan jeg forlange for den?

Anbefalte innlegg

Min gode gamle gaming rigg skal nå snart få lov til å nyte en velfortjent pensjonstilværelse som kontor-PC. Maskinen er kjølig, nesten lydløs, og dønn stabil. Tror jeg har valgt deler av ganske høy kvalitet, og bare kabinettet kostet langt over 1000 kroner i sin tid, men uansett så er det jo tross alt snakk om 5 år gammel hardware, så jeg aner rett og slett ikke hva som kunne være riktig pris på den.

Kabinett: Lian Li PC6070

Hovedkort: Asus P5Q Pro

Prosessor: Intel Core 2 Duo E8600

Prosessorkjøler: Noctua NH-U12 + Noctua NF-S12-800

Siden maskinen bare skal brukes som kontor-PC, skal jeg bytte ut skjermkortet som sitter i, og heller kjøpe noe billige greier som f.eks

Asus GeForce GT 210 Silent 1GB LP

RAM: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Harddisk: 2 x Intel x25-M 80 GB G1 SSD, satt opp i RAID 1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor masse kjøpte du pcn for totalt?

Slik jeg ser dette nå kan du nok forvente 4-5k i og med at den er såpass gammel, og at de fleste kontor-pc'ene ikke er så veldig gode..

Akkurat hvor mye den kostet ny husker jeg nok ikke, men billig var den iallefall ikke. Spesielt de to SSD diskene var svindyre påden tiden. Blir uansett veldig fornøyd om jeg får 4k for den. :)

Lenke til kommentar

800 er alt for lite. Gidder ikke å selge den for under 2k. Da lager jeg heller en server eller noe av den.

Jeg sa ikke at du skal selge for kr 800, jeg sa at du skal være heldig om du får kr 2000 for den. Det er plenty av gode nok kontorpc'er å få tak i til under kr 2000 inklusiver mus, tastatur og skjerm.

Under finner du et helt nytt Haswell-oppsett med operativsystem. Flett nytt med garanti og reklamasjon, og som kan oppgraderes til Core i7 ved bare å skifte CPU.

post-88193-0-87606700-1382564768_thumb.png

Lenke til kommentar

Du kan i utgangspunktet ikke skjele noe til hva slags deler som sitter i den eller hva du har gitt for dette i sin tid, du må se på hva en grei "kontor-pc" koster i dag, og så trekke fra for at din er brukt - det er ingen bedrifter/kontorbrukere som betaler ekstra for lian-li kabinett eller raskere minne.

Tar vi en typisk merke-kontor-pc som f.eks denne; http://www8.hp.com/no/no/products/desktops/product-detail.html?oid=5403786#!tab=features

Så får du en grei kontor-PC som er litt raskere enn din, ny, med ett års garanti for 3.700,- - tror derfor du skal være veldig heldig for å få 2000,- for din brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...