iNorway Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Heisann Jeg lurer da på info om rundt det med internett hjemme. Det eneste jeg vet om det et at: Vi har det dyreste som er mulig å få fra telenor til boliger. Bor på Stadt/ i Vanylven(Langt fra det som heter by) Her er ikke fiberlinje for å si det sånn. Og problemene med internettet gjelder for alle PCer i huset, uansett om det bare er en PC eller flere som bruker det samtidig. Ett eksempel på hvor dårlig det da er er at jeg ser på youtube og filmen starter opp i 480p. Rett etterpå går filmkvaliteten ned i 144p, og holder seg slik. Når jeg er på facebook og skriver til folk får jeg ofte "Meldingen ble ikke sendt" som og kommer av nettverket. VG og diverse andre nettsider bruker laang tid på å laste opp. Har en helt ny datamaskin, helt virus/malware/trojaner-fri, bruker aldri mer enn ett program som bruker internett damtidig(Fks en fane, da youtube, ellers vil det ikke laste opp siden engang). Har søkt og søkt på en løsning nå lenge, men finner altså ingen svar og lurer på om dere her på forumet har en mulighet jeg har oversett. For vi skal ligge på 10-15Mbit, om det er rett måle-enhet. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Du har det dyreste, og skal ha 10-15mbit ? Du er lurt. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Godt mulig jeg tar feil såklart, er foreldrene mine som har kontrollen på det der Men en ting jeg fant ut var at uploadspeed ligger på rundt 0,3mbps. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 www.speedtest.net Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 7,5mbps upload og 0.37mbps download.... Er det ikke nok til å spille youtube på 480p da? Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Snu på de to der... 7,5mbps download og 0.37mbps upload.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Logg inn på routermodemet fra Telenor, der ser du hvilken linjehastighet du er satt opp til. Dersom du bor langt unna sentralen, vil du få lav ytelse. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Lurer litt på om det er mulig for telenor å stille på up/down, altså stjele litt fra down til up? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Kapaks sier max hver vei, så jeg kan ikke tenke meg det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Hastighet opp og ned er låst til faste frekvensbånd. Det er dermed lite aktuelt å endre på det. I såfall måtte man ha samme type alternativt modem i sentral og hos kunden. Det finnes varianter av ADSL som har større andel upload, men disse brukes ikke her i Norge (pga ISDN?). http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.5_Annex_M Endret 23. oktober 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå